پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:41:40 - پنجشنبه 8 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در ایام دهه مقاومت:
۲ هزار دانشجو معلم، زائر مزار سردار دل‌ها می‌شوند
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان کرمان، میزبان ۲ هزار دانشجو معلم در ایام شهادت سردار سلیمانی از سراسر کشور است.

به گزارش دانشجو آزاد: دومین نشست خبری راهیان نور مقاومت در دی ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اعلام اینکه این سال سوم است که برنامه‌های کشوری برای سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کنیم، گفت: پارسال برای اولین بار میزبان بیش از هزار دانشجو معلم در قالب راهیان نور از سراسر کشور در زمان سالگرد شهادت شهید سلیمانی بودیم.  

او افزود: پارسال مقالات بسیاری تهیه و چاپ شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برای سال دوم میزبان زائران سردار شهید سلیمانی است و قرار است امسال این دانشگاه میزبان ۲ هزار دانشجو معلم در زمان شهادت سردار سلیمانی از سراسر کشور باشد که این میزبانی از ۶ دی ماه با حضور شهید گمنام در دانشگاه آغاز شده و تا ۱۶ دی ماه است.  

او بیان کرد: شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن مردم ما دارد و افتخارمی کنیم که سردار وصیت کرد مرقدشان در کرمان باشد و ما مدیون دلاوری های او هستیم و بابد تمام تلاش خود را انجام دهیم که میزبان خوبی برای زائران سردار سلیمانی باشیم.

او گفت: سردار سلیمانی مصداق عینی مکتب انقلاب است.

حجت‌الاسلام توان افزود: مال حلال در معنویت فرزند خیلی تاثیر دارد و پدر و مادر سردار سلیمانی آدم‌های بزرگی بودند که فرزندی چنین بزرگ و انقلابی تربیت کردند.

او بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها می‌تواند معرف خوبی از مکتب شهید سلیمانی برای دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: یادواره ۱۰۰ شهید دانشجو معلم استان کرمان از برنامه‌های مهم دانشگاه فرهنگیان است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این یادواره را برگزار کنیم.

حجت الاسلام پور مبشری، معاون فرهنگی و اجتمایی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی انسانی بود که برای ابلاغ پیام الهی جز از خدا از کسی نمی‌ترسید، گفت: شهید سلیمانی ۴۰ سال بدون ترس و واهمه و نگرانی برای رسالتش جنگید.

او افزود: سردار سلیمانی تمام زندگیش وقف خدا بود.

حجت الاسلام پور مبشری با اشاره به اینکه ما در دانشگاه فرهنگیان وظیفه داریم دانشجو معلم‌هایی که قرار است دانش آموزان را تربیت کنند در مسیر فرهنگ مقاومت قرار دهیم، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از پیشتازان در این حوزه است و برنامه‌های مهمی در ایام شهادت شهید سلیمانی به دانشجویان منتقل می‌کند.

او گفت: باید شبکه‌ای ایجاد شود تا دانشجویانی که به زیارت مزار سردار آمده اند، بتوانند پیام مکتب شهید سلیمانی را به گوش دانشجویانی که نتوانستند به کرمان بیایند، برسانند.

معاون فرهنگی و اجتمایی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: جشنواره نشریات برای دانشجو معلم ها، توانمندسازی نشریات دانشجویی، تکریم خادمان حسینی و… از دیگر برنامه‌ها دانشگاه فرهنگیان است.

محمد حسین امان دادی، رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: با گذشت ۳ سال از شهادت سردار سلیمانی نیاز بود که برای زائران به خصوص دانشجویان مکان‌هایی برای اسکان در نظر گرفته شود که موفق شدیم برای سال دوم میزبان ۲ هزار زائر باشیم.

او افزود: دانشجویان به ویژه دانشجو معلمان، نقش مهمی برای تربیت نسل انقلابی دارند.  

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi