پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:21:56 - سه شنبه 26 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۵ هزار دانشجو در ۶۰ رشته فنی و حرفه‌ای در کرمان مشغول به تحصیل هستند
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران استان کرمان گفت: حدود ۱۵ هزار دانشجو در این مراکز آموزشی در ۶۰ رشته فنی و حرفه‌ای و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” حاتم سلیمی به مناسبت ۲۷ خردادماه سالروز تاسیس دانشکده فنی و حرفه ای کشور گفت: دانشکده فنی و حرفه ای بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم تاسیس شده اند که در حال حاضر این دانشگاه حدود ۲۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در رشته های فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی و کارشناسی دارد که این دانشجویان در ۱۷۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان با بیان اینکه اداره این دانشگاه به صورت منطقه ای است، ادامه داد: در این راستا کشور به ۱۰ منطقه آموزشی تقسیم شده است و استان کرمان در منطقه سه کشوری قرار دارد که شامل استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بوده و کرمان مرکز منطقه سه کشور است.

 

سلیمی ادامه داد: ۱۹ مرکز آموزشی در این سه استان وجود دارد که ۱۲ مرکز مربوط به استان کرمان، سه مرکز مربوط به هرمزگان و چهار مرکز مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

سلیمی با بیان این که دانشگاه فنی و حرفه ای جزو دانشگاه های نسل سوم است، افزود: دانشگاه نسل سوم به دانشگاه های کارآفرین گفته می شود، و به این دلیل به این دانشگاه ها دانشگاه کارآفرین گفته می شود که بیش تر به دنبال فارغ التحصیلانی هستند که بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان به تنوع رشته ها در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشجویان که وارد این دانشگاه می شوند بیش تر دیپلمه های هنرستانی هستند که از طریق آزمون مخصوص دانشگاه فنی و حرفه ای وارد این دانشگاه می شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد دروس دانشجویان این دانشگاه به صورت عملی و مابقی به صورت تنوری است.

سلیمی با بیان اینکه در کشور ما به ازای هر مهندس برق باید سه تکسین وجود داشته باشد ولی متاسفانه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه شهید چمران تربیت تکنیسین است و با توجه به ارتباطی که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد می توان این دانشگاه را به عنوان دانشگاه شاخص در بین دانشگاه های کشور معرفی کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۸۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته های شغلی خود جذب بازار کار شده اند و یا اشتغالزایی کرده اند.

سلیمی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه اساتید و مدرسین این دانشگاه در کل کشور این است که فارغ التحصیلانی با توانایی بالا تحویل جامعه دهند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان با بیان اینکه ۱۲ مرکز آموزشی در استان کرمان داریم، گفت: در مهر ماه امسال نیز یک مرکز آموزشی در شهرستان ارزوییه راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ هزار دانشجو در این مراکز آموزشی در ۶۰ رشته فنی و حرفه ای و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان راه اندازی یک مرکز آموزشی دخترانه و یک مرکز آموزشی پسرانه در شهرستان رفسنجان، راه اندازی یک مرکز آموزشی دخترانه در شهرستان بم، کیش، قشم، ایرانشهر، جاسک و میناب را از برنامه های آینده این مرکز دانست.

وی با بیان این که تمام ورودی های این دانشگاه از طریق کنکور وارد دانشگاه می شوند، افزود: حدود ۱۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال درکشور در مجموعه این دانشگاه وجود دارد.

سلیمی بیان کرد: در مجموعه دانشگاه کرمان ۴۵۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته کاردانی و شش رشته کارشناسی مشغول به فعالیت در این کارگاه ها و آزمایشگاه ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تولید علم در مرزهای دانش خوب حرکت می کنیم و در مسابقات علمی و ورزشی کشور رتبه های زیادی کسب کرده ایم و سال گذشته نیز تیم رباتیک دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران در مسابقات «ایران اپن ۲۰۱۴» که در مشهد برگزار شد، رتبه اول را کسب کرد.

سلیمی ادامه داد: امسال دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان در زمینه برگزاری آزمون های سازمان سنجش در بین دانشگاه های کشور رتبه ی اول را کسب کرد.

وی از آمادگی این دانشگاه برای آموزش تکنیسین به صورت آزاد با مدرک رسمی خبر داد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان دانشکده چمران بومی هستند، افزود: دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران دارای چهار بلوک خوابگاهی است که ۱۱۰۰ دانشجو در این خوابگاه ها مستقر هستند.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی مختلف در این دانشگاه خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزش قرآن سه شب در هفته و برگزاری نماز جماعت از جمله این برنامه ها است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان کمبود اعتبارات مالی رایکی از مهم ترین مشکلات این دانشگاه دانست و گفت: استخر ورزشی این دانشگاه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات ساخت آن متوقف شده و در صورت تکمیل در اختیار مجموعه استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi