پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:02:05 - سه شنبه 12 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باور ایرانی می تواند ، علم ایران را جهانی ساخت
دبیر کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توانمندی امروز ایرانیان نشات گرفته از سخن مسیحایی امام خمینی (ره) ‘ ما می توانیم’ است و پیروی از این باور قوی بود که علم ایران را جهانی ساخت.

به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از ایرنا ؛ دکترسید محمد صاحبکار روز سه شنبه در آستانه بیست وششمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: مهمترین کاری که حضرت امام راحل انجام داد این بود که به مسلمان ایرانی راه را نشان داد. بنیانگذار انقلاب با طرح راهبرد ما می توانیم، براین موضوع تاکید کرد که اگر ملتی احساس سرخوردگی و دست دوم بودن را داشته باشد، نمی تواند به جایی برسد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) خوشبختانه با دم مسیحایی خودبه مردم گفتند که شما می توانید. خوشبختانه ایرانیان، سه دهه گذشته کارهای بزرگی را در زمینه ساخت تجهیزات واستفاده از فناوری های روز دنیا انجام داده اند که این امر حاکی از تجلی این اظهارات در ملت ایران است.

صاحبکار اظهارکرد: اکنون دستاوردهای بزرگ ایران در حوزه های زیست فناوری ، نانو، پزشکی،هسته ای ، دارو و سلامت ، هوا و فضا به دست آورده اند،جلوه عملی این حقیقت است.

وی ادامه داد: اکنون تولید علم ،تبدیل علم به ثروت و نیزورود آن به بازارهای داخلی و جهانی تاکیدی بر این راهبرد متعالی است .

وی گفت: امروزه توانمندی ایرانی به جایی رسیده است که نه تنها محصولات فناورانه ایرانی به بازارهای جهانی صادر می شود بلکه انتقال تکنولوژی ساخت داخل را در بسیاری از فناوری های پیشرفته و نوظهور را به دیگر کشورها نیز انجام می شود.

صاحبکار افزود: اکنون انتقال تکنولوژی در زمینه نانو، زیست فناوری و بایو توسط شرکت های دانش بنیان با انعقاد قراردادهایی با کشورهای منطقه ودیگر کشورهای جهان درحال انجام است.

وی یادآورشد: طراحی، ساخت وتولید بسیاری از صنایع های تک توسط پژوهشگران ومحققان ایرانی در زمان تحریم کشورو بی نیازی به فناوری سایر کشورها نشان از توانمندی ایرانی و خودباوری ملی است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi