پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:25:44 - شنبه 2 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر انجمن ترانه کرمان :
یلدا از جایگاه ویژه ای در ترانه ایران برخوردار است
یلدا از جایگاه ویژه ای در ترانه ایران برخوردار است و شعرای بسیاری در این وادی طبع آزمایی کرده اند که اتفاقا اکثر این ترانه ها بدلیل همان پیوند عمیق ، از جان برآمده و بر دل می نشینند.

به گزارش دانشجو آزاد:  عبدالرحیم عبدالکریمی مدیر انجمن ترانه کرمان با اشاره به خواستگاه یلدا در میان ایرانیان گفت : یلدا و ترانه پیوند دیرینه ای باهم دارند. و یلدا از جایگاه ویژه ای در ترانه ایران برخوردار است و شعرای بسیاری در این وادی طبع آزمایی کرده اند که اتفاقا اکثر این ترانه ها بدلیل همان پیوند عمیق ، از جان برآمده و بر دل می نشینند.


وی افزود : علاوه بر یلدا برای هر کدام از دیگر جشن‌های ایرانیان نیز از دوران میترائیسم تا کنون چون ریشه فرهنگی و ملی و مذهبی داشته ، ترانه ها و فولکلور های بسیاری موجود است که برخی از آنها ملی و برخی محلی می باشند.


مدیر انجمن ترانه کرمان همچنین در خصوص برنامه های مشارکتی با انجمن ادبی دل عالم گفت : معمولا در طول هفته انجمن های بسیاری برنامه دارند و بهتر دیدیم با توجه به مدیریت زمان و حوصله شعرا و فرهنگ دوستان برنامه های مناسبتی و شبهای شعر را با انجمن پر افتخار دل عالم که بی شک پر افتخار ترین انجمن ادبی در سالهای اخیر می باشد ،به صورت مشارکتی به انجام برسانیم تا هم تاثیرگذاری بیشتری داشته و هم از زمان بهترین استفاده را ببریم‌.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi