پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:14:45 - پنجشنبه 2 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گواهینامه ایزو مرکز کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی تمدید شد
رئیس پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از تمدید گواهینامه ISO 9001:2008 مرکز کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر ‘مهرداد آذین’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: گواهی نامه جدید ISO 9001:2008 از نوع ایزوهای اداری نیست بلکه در شمار ایزوهای عملکردی قرار می گیرد.

وی افزود: در بازرسی های متعدد کارشناسان شرکت صادر کننده این استاندارد، تمام فرآیندهای میکروبی و دستگاه های کشت میکروب و سنجش فاکتورهای میکرو که در مرکز کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران درحال انجام است مورد تایید قرار گرفته است.

آذین خاطرنشان کرد: علاوه بر ارزیابی فرآیندهای عملیاتی و دستگاه ها و تجهیزات مرکز، مواردی همچون آموزش کارکنان نیز مورد ارزیابی و تایید واقع شده است.

وی با بیان اینکه گواهی نامه جدید ISO 9001:2008 با اعتبار سه سال برای مرکز کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی ایران صادر شده است، تاکید کرد: هرچند این اعتبار سه ساله است اما همه ساله وضعیت دستگاه های تخصصی و تجهیزات آزمایشگاهی به لحاظ استاندارد و کالیبریزاسیون توسط کارشناسان شرکت صادر کننده ایزو بازبینی و بررسی می شود.

مرکز کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۶۱ در پژوهشکده زیست فناوری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران (IROST) آغاز کرده و از آن زمان تاکنون میکروارگانیسم های موردنیاز مراکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی به ویژه کارخانه های داروسازی را تامین کرده است.

این مرکز طبق استانداردهای بین المللی بیش از دوهزار نمونه میکروبی شامل باکتری، قارچ، مخمر و جلبک سبزآبی را نگهداری می کند و با جداسازی و جمع آوری نمونه های میکروبی ایران غنی تر شده و سرمایه ای را برای پژوهش های علمی کشور فراهم می آورد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi