پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:39:28 - شنبه 2 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش دیوان محاسبات درباره پرونده صندوق رفاه دوشنبه ارائه می شود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تحقیق در خصوص صندوق رفاه دانشجویی را دوشنبه به کمیسیون ارسال می کند.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمد مهدی زاهدی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص پرونده صندوق رفاه دانشجویی گفت: صندوق رفاه دانشجویان به استناد مصوبه هیئت امنا و بر اساس اساسنامه می تواند برای افزایش بودجه اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی افزود: به موجب این مصوبه صندوق رفاه در پروژه ای که عنوان آن هتل دریایی بوده با شرکتی که این پروژه را در دست داشته، مشارکت کرده است. بر اساس قرار داد مقرر می شود از کنار این مشارکت سود ۳۲ درصدی به صندوق رفاه داده شود.

وی افزود: برای انجام این سرمایه گذاری تمام مراحل قانونی و ضمانت نامه های بانکی اخذ و استعلام های لازم از شرکت ها انجام شده و به تائید بانک ها رسیده، اما بعدا مشخص می شود این پروژه سوری بوده و لذا شرکت هایی که این کار را قرار بود انجام بدهند کلاهبرداری کرده اند و بانک ها هم در این زمینه کوتاهی  داشتند، البته صندوق رفاه هم باید با دقت بیشتری این کار را انجام می داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۲۰ میلیارد تومان از ۵۱ میلیارد تومانی که از سوی صندوق رفاه سرمایه گذاری شده به دلیل وجود ضمانت نامه هایی که گرفته شده به این صندوق بر گشته است و مابقی این پول هم به خاطر همین ضمانت نامه ها به زودی به صندوق برگردانده می شود.

زاهدی در خصوص آخرین اقدامات کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولین فعلی و گذشته صندوق رفاه دانشجویی جلساتی را برگزار کرده و توضیحاتی را خواسته ولی فعلا جمع بندی از این جلسات نداریم، چراکه منتظر گزارش دیوان محاسبات کشور هستیم.

وی افزود: این گزارش روز دوشنبه ۴ خرداد ماه به کمیسیون ارائه می شود و از مسئولین فعلی و سابق صندوق رفاه خواسته ایم که مستنداتشان را به کمیسیون ارائه کنند.

وی افزود: پس از دریافت گزارش دیوان محاسبات و مستندات طرفین جمع بندی نهایی صورت می گیرد و در صورت لزوم گزارش به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi