پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:26:59 - پنجشنبه 27 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گره زدن آموزش به تعالی سازمانی؛ ایده جهاد دانشگاهی برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت ویژ ه ای به جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش نوین تخصصی محول کرده است، اظهار کرد: ایده ما گره زدن آموزش به تعالی سازمانی است.

به گزارش “دانشجو آزاد ” به نقل از ایسنا، دکتر محسن قرنفلی در همایش “نقش آموزش در ارتقای استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی” که امروز در پژوهشکده فرهنگ ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ما از طریق اجرای این طرح به وزارت بهداشت برای اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت اداری اعلام همکاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت برگ برنده دولت است، افزود: اجرای این طرح نتایج بسیار خوبی برای مردم داشته و ما خوشحالیم که دولت به بحث سلامت توجه زیادی دارد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه طرح تحول سلامت بخش‌های مختلفی دارد، گفت: در حقیقت نقش نیروی انسانی بسیار ممتاز و برجسته است و اگر در توسعه منابع انسانی غفلت صورت گیرد از سرمایه‌گذاری صورت گرفته نتیجه کاملی حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های توسعه منابع انسانی ارائه یک زیرساخت برای توسعه جامعه و انسان‌هاست، عنوان کرد: رشد اقتصادی هر کشور وابسته به برخی عوامل از جمله میزان سرمایه‌گذاری است که براساس آمارها علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذاری طی پنج سال اخیر در کشور ما میزان قابل قبولی داشته اما متناسب با آن رشد اقتصادی صورت نگرفته است و کارشناسان اقتصادی بر این امر اتفاق‌نظر دارند که یکی از بزرگترین دلایل عدم تحقق رشد اقتصادی متناسب با سرمایه‌گذاری انجام شده کمبود بهره‌وری نیروی انسانی است.

قرنفلی ادامه داد: رتبه ایران بر اساس شاخص توسعه انسانی در مقایسه با کشوری نظیر نروژ بسیار پایین است البته جای خوشحالی است این رتبه در سال ۲۰۱۰ به ۷۰ رسیده است.اما بهبود این رتبه بستگی به میزان توجه ما به نیروی انسانی متخصص دارد که آموزش یکی از عوامل تاثیرگذار برای دستیابی به این هدف است.

وی با بیان اینکه آموزش در سال‌های گذشته نیز در کشور وجود داشته است، اظهار کرد: باید به دنبال چرخه اثربخش آموزش باشیم و مدلی براساس نیازمندی‌های خود طرحی کنیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: دو معیار مهم برای اثربخشی فرآیند آموزش، بهره‌وری و تعالی سازمانی وجود دارد و اگر بتوان بهره‌وری سازمانی را با کمک معیارهایی سنجید و اثر آموزش بر افزایش بهره‌وری سازمانی را بررسی کرد، می‌توان برنامه‌ریزی‌های مطلوب‌تری در این حوزه ارائه داد.

قرنفلی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت ویژ ه ای به جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش نوین تخصصی محول کرده است،تصریح کرد: ایده ما گره زدن آموزش به تعالی سازمانی است. در واقع در ابتدا باید آموزش را ارائه دهیم و بعد نتیجه آن را در تعالی سازمانی بسنجیم و اگر بتوانیم این امر را محقق کنیم مسلماً گام بزرگی برداشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه آموزش دو فرصت وجود دارد که باید از آن به خوبی استفاده کرد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت با توجه به اهتمام دولت نسبت به این امر، یکی از این فرصت‌هاست.

قرنفلی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه در بحث سلامت دارای مزیت است و ما شاهد مراجعه بیماران از کشورهای اطراف هستیم. این موقعیت را می‌توان به عنوان یک فرصت تلقی کرد و از آن برای توسعه فعالیت‌ها در زمینه درمانی و پزشکی استفاده کرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در همین زمینه افزود: زمانی که ما به پوشش بیماران داخلی می‌اندیشیم، تحقق استانداردهای داخلی از سوی بیمارستان‌ها کافی است اما زمانی که قرار باشد پذیرای بیمارانی از خارج از کشور نیز باشیم باید به تحقق استانداردهای جهانی فکر کنیم.

قرنفلی در خاتمه خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به تجربه فراوان خود در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی در سطوح تخصصی و بهره‌مندی از امکانات لازم تمام تلاش خود را در این زمینه خواهد کرد و امیدوارم بتوانیم کاری که شایستگی لازم را داشته باشد، انجام دهیم.

انتهای پیام

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi