پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:25:33 - پنجشنبه 24 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرپرست گروه سفیران سلامت دامپزشکی استان کرمان؛
کنترل تب مالت در لاله زار شهرستان بردسیر/واکسینه شدن ۱۰ هزار راس دام/پیشگیری از طاعون نوشخوار کنندگان
سیف زاده بیان کرد: در مجموع ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شده اند و با پیگیری ها انجام شده علاوه بر طرح پایش تب مالت در کل منطقه در روستای باغابر و مناطق اطراف آن واکسن پی پی آر هم بر حسب ضرورت تهیه و انجام شد.

روجا سیف زاده سرپرست گروه سفیران سلامت دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد:این گروه جهادی برای اولین بار در استان کرمان با شعار دام سالم غذای سالم انسان سالم و با هدف کنترل تب مالت تشکیل شده است.

این دانشجوی جهادگر تصریح کرد:این گروه جهادی متشکل از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان جهت خدمت رسانی به مردم عشایر نشین لاله زار بردسیر اعزام شدند.

سرپرست گروه سفیران سلامت با اشاره به اینکه تب مالت یک بیماری مشترک بین دام و انسان است مطرح کرد:  متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری با واکسیناسیون است.


سیف زاده ادامه داد:برای ارزیابی میزان ابتلای بروسلوز و جلوگیری از شیوع آن در منطقه از شیر و خون دام سنگین نمونه گیری به عمل آمد که تجهیزات آزمایشگاه سیار و البته تمامی تجهیزات دامپزشکی و واکسن را شبکه دامپزشکی بردسیر در اختیار این گروه قرار داده است.

وی بابیان اینکه در مجموع ۱۰ هزار راس  دام سبک و سنگین  واکسینه شده اند خاطر نشان کرد:با پیگیری ها انجام شده علاوه بر طرح پایش تب مالت در کل منطقه در روستای باغابر و مناطق اطراف آن واکسن پی پی آر هم بر حسب ضرورت تهیه و انجام شد.

سیف زاده در خاتمه ابراز داشت:واکسن پی پی آر یا همان طاعون نشخوارکنندگان یک بیماری ویروسی است که با درگیری یک راس در گله محدوده وسیعی را درگیر می کند البته این واکسن از معدود واکسن هایی است که در زمان درگیری تجویز می شود.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi