پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:32:14 - سه شنبه 5 دی 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان خبر داد
کرمان میزبان اردو‌های راهیان نور مقاومت دانشجویان
رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: اردو‌های راهیان نور مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور پنجشنبه ۷ دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهر کرمان آغاز خواهد شد.

  به گزارش دانشجو آزاد:  عباس توان، رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: اردوهای راهیان نور مقاومت دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور پنجشنبه ۷ دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهر کرمان آغاز خواهد شد.  

وی افزود:سومین دوره اردوهای راهیان نور مقاومت  با حضور ۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‎های فرهنگیان سراسر کشور طی ۳ بازه زمانی ۳ روزه از ۷ دی ماه لغایت ۱۵ دی ماه سالجاری به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار خواهد شد. 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان اظهار داشت : ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی پسر و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در این اردوها حضور خواهند داشت و بیشترین اعزام ها از استان های تهران، اصفهان ، فارس و قم خواهد بود. 

توان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد مکتب حاج قاسم اعلام کرد: برگزاری این اردوها در راستای جهاد تبیین برای دانشجویان است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: اخلاق، ایثار، ولایت پذیری، اعتقاد به ارزشهای دینی و تواضع از جمله صفات بارز سردار دلها بود .

وی مهمترین سرمایه هر کشوری را نیروی انسانی اش برشمرد و افزود: وظیفه تربیت نیروی انسانی با معلم است و به همین خاطر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده هستند رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید روی آنها سرمایه گذاری کرد تا هر چه بیشتر با ارزشهای جامعه از جمله مکتب حاج قاسم و ابعاد آن آشنا شوند.

وی تقویت روحیه مقاومت در بین دانشجویان را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

*ضرورت آشنایی دانشجویان با مکتب حاج قاسم

سپس در ادامه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب است و ضرورت دارد تا دانشجویان هر چه بیشتر با ابعاد شخصیتی سیدالشهدای مقاومت آشنا شوند گفت: این رویداد فرهنگی با حضور دانشجویان سراسر کشور طبق ثبت نام های انجام گرفته ،برگزار خواهد شد.

علی اصغر بهجتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون مکتب حاج قاسم ،افزود: دانشجویان حاضر در اردوهای راهیان نور مقاومت همچنین در کارگاههای آموزشی مولفه های حاج قاسم و ارتباط آن با جایگاه معلمی نیز حضور خواهند یافت .

وی اعلام کرد :در این اردوها دانشجویان علاوه بر حضور بر سر مزار حاج قاسم از موزه دفاع مقدس کرمان بازید می نمایند و در ادامه در بیت الزهرا (س) و نیز گلزار شهدای خانوک حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: در زمان حضور دانشجویان در گلزار شهدای کرمان نیز ، ویژه برنامه هایی برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نقش دانشجویان و تشکل های دانشجویی را در ترویج مکتب حاج قاسم بسیار مهم خواند و گفت: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف اردوهای راهیان نور مقاومت است.

بهجتی اعلام کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد در بستر چنین کارهایی اتفاق می افتد و باید در جهت نقطه آرمانی که همان تمدن سازی اسلامی است، تلاش و اقدام کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi