پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:10:26 - پنجشنبه 8 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمان سرآمد استان های کشور در اهدای مستمر خون و ارسال پلاسما است
مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت : استان کرمان در مورد شاخص هایی مثل اهدای مستمر و ارسال پلاسما سرآمد استان های کشور است .

به گزارش” دانشجو آزاد” به نقل از ” کرمان۱۴۰۰ ”محمدرضا مهدی زاده در رابطه با فعالیت های سازمان انتقال خون در استان کرمان گفت : انتقال خون وظیفه تهیه و تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را بر عهده دارد و از هر واحد خون سه فرآورده گلبول قرمز متراکم ، پلاکت و پلاسما تولید می شود که بر حسب نیاز بیماران و درخواست بیمارستان ها در مراکز درمانی توزیع و به مصرف می رسد .

مدیر کل سازمان انتقال خون افزود : استان کرمان در کشور از نظر اهدای خون وضعیت خوبی دارد و تامین خون مورد نیاز بیماران در استان پهناور کرمان به خوبی صورت می گیرد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد  .

 کرمان سرآمد استان های کشور در اهدای مستمر خون و ارسال پلاسما/حدود ۵۷ % اهداکنندگان خون در استان کرمان مستمر می باشند

وی ادامه داد : استان کرمان در مورد شاخص هایی مثل اهدای مستمر و ارسال پلاسما سرآمد استان های کشور است .

مهدی زاده در رابطه با درصد کرمانیان دارای کارت اهدای خون ، خاطر نشان کرد : حدود ۵۷ % اهداکنندگان خون در استان کرمان مستمر می باشند که برای بیشتر این افراد کارت ویژه صادر گردیده است .

مدیر کل سازمان انتقال خون استقبال از اهدای خون در استان کرمان را خوب دانست و عنوان کرد : در کرمان به ازاء هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ، ۲۶ نفر اهدا کننده خون وجود دارد که آمار خوبی برای استان کرمان است .

گروه خونی O مثبت و AB منفی بیشترین و کمترین اهدای خون در استان کرمان است/وجود ۱۲۷۰ بیمار تالاسمی در استان کرمان

وی گروه خونی O مثبت را بیشترین نیاز استان کرمان دانست و تشریح کرد : خوشبختانه بیشتر اهداکنندگان استان ما نیز شامل این گروه خونی می باشند و گروه خونی AB منفی کمترین اهدای خون در استان کرمان را شامل می شود .

مهدی زاده ادامه داد : در استان کرمان حدود ۱۲۷۰ بیمار تالاسمی وجود دارد که مصرف کننده دائمی خون هستند و ماهیانه به ۱ تا ۳ واحد خون نیاز دارند و باید بدانیم که نیاز به خون در کشور یک نیاز دائمی می باشد و اهدای خون محدود به یک فصل یا ماه خاصی نمی باشد  .

مدیر کل سازمان انتقال خون ابراز داشت : در کرمان در فصل های بهار و پاییز اهدای خون بیشتر می شود و در ماه های دیگر اهدای خون کمتر می باشد ولی سازمان با ایجاد محیطی شاداب و تکریم ارباب رجوع جهت جذب اهداکنندگان گام برداشته است .

این مسئول در پایان اظهار داشت : با توجه به گستردگی استان کرمان و پراکندگی جمعیت ، تیم های سیاری در شهرستان ها و بخش هایی از استان برای اهدای خون مردم فراهم شده است و علاوه بر این با فراخوان مکرر اهداکنندگان از طریق تماس تلفنی و یا پیامک اهدای خون را به آن ها یادآوری می نمائیم .

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi