پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:55:29 - پنجشنبه 10 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرسی‌های آزاد‌اندیشی در کرمان کمرنگ است/ از لحاظ مالی خیلی در مضیقه هستیم
نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکسری تشکل‌ها فعالیتی ندارند؛ اما هزینه‌های خوبی دریافت می‌کنند؛ متاسفانه کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌های کرمان کمرنگ است.

مجید دانشی، نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد“، در حاشیه جشن یکسالگی انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان و تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو بیان داشت: بعد از سال ۸۸ و انحلال انجمن اسلامی دانشگاه باهنر کرمان، گروهی از دانشجویان ولایی دانشگاه به فکر احیای این انجمن افتادند.

وی ادامه داد: بلاخره انجمن اسلامی جدید در هشتم مهرماه سال ۹۲ در دانشگاه باهنر راه‌اندازی شد.

دبیر سابق این انجمن خاطرنشان کرد:  انجمن اسلامی یکی از مهمترین تشکل‌های دانشجویی از قبل از انقلاب بوده و همیشه در فعالیت‌های دانشگاهی و اجتماعی نقش مهم و اثرگذاری داشته است و جای وجود چنین تشکلی در دانشگاه شهید باهنر کرمان خالی بود.

دانشی در رابطه با مهترین فعالیت‌های انجمن در یک سال گذشته نیز گفت : مهمترین مسئله انجمن در بعد سیاسی فتنه ۸۸ بود که باعث صدور کیفر خواست علیه میرحسین موسوی و کروبی شد که بازتاب زیادی داشت و حتی رسانه‌های بیگانه به آن پرداختند.

وی ادامه داد: در سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های زیادی داشتیم، سخنرانی‌هایی راجع به بحث موفقیت و فرهنگ، مسابقه در رابطه با سبک زندگی و اکران فیلم‌های ارزشی انقلابی، فیلم‌های جبهه فرهنگی، افتتاحیه اکران فیلم در حوزه‌های سیاسی، نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، بیانیه‌ها، دعوت از مادر شهید احمدی روشن در بحث آسیب‌های اجتماعی، پکیج‌های آموزشی و اجرای تئاترهای ارزشی و جلسات پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن در یک سال گذشته بوده است.

نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با برنامه‌های پیش روی این انجمن در سال تحصیلی جدید نیز گفت: انجمن اسلامی یک شورای مرکزی دارد که قبل از شروع ترم طرح‌هایش را ارائه می‌دهد، این طرح‌ها به معاونت فرهنگی دانشگاه می‌رود که طبق همین برنامه فعالیت‌ها انجام می‌شود؛ بیشتر طرح‌های امسال مناسبتی است؛ مثل روزهای فناوری هستهای و ۱۶ آذر و ۱۳ آبان.

دانشی خاطرنشان کرد: انجمن نمی‌خواهد تک بعدی باشد و نیاز به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، سبک زندگی و علمی را همزمان در برنامه خود قرار داده است.

دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به وجود کمرنگ بودن کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کرمان تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته تنها موفق به برگزاری یک کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان رسانه و فیلترینگ شدیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد.

دانشی هدف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را پیدایش و حل تعارض و تفاوت آرا دانست و گفت: این تفاوت آرا باعث رشد فکری شده و گاها برخی دانشجویان قانع شده و نظرشان تغییر می‌کند.

عضو هیات موسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: انجمن متاسفانه از لحاظ مالی خیلی در مضیقه است، هر تشکلی نسبت به فعالیت‌های سال گذشته خود بودجه در یافت می‌کند که البته یکسری تشکل‌ها فعالیتی ندارند و هزینه‌های خوبی دریافت می‌کنند؛ اما در مورد انجمن اسلامی همیشه با مشکل کمبود بودجه مواجه بودیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi