پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:07:37 - چهارشنبه 1 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کتاب طراحی عملی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو منتشر شد
کتاب ‘طراحی عملی MMIC (مدار مجتمع یکپارچه مایکروویو) ‘ تألیف ‘استیو مارش’ به همت دکتر مسعود دوستی عضو هیات علمی مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ترجمه و از سوی انتشارات این واحد دانشگاهی چاپ شد.

به گزارش ایرنا دکتر ‘مسعود دوستی’ در رابطه با این کتاب گفت: پس از ترجمه موفق کتاب ‘طراحی مدار RF، تئوری و کاربردها’ در پاییز ۹۲ که دارای ابعادی وسیع در زمینه تئوری، روابط و شبیه سازی بود، به نظر رسید در زمینه طراحی و ساخت عملی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو (MMIC) نیز نیاز به ترجمه یک کتاب روان و ساده است که به بیان نکات عملی مانند فناوری قطعات و انتخاب سازنده، تعامل بین سازنده و طراح، مسائل اقتصادی، شبیه سازی، طراحی و جانمایی اجزا، فرایندهای ساخت و روشهای آزمون تراشه ساخته شده، بپردازد.

وی ادامه داد: تعداد کتابهای موجود به زبان لاتین در زمینه طراحی و ساخت عملی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو کم است و تاکنون ترجمه ای از این نوع کتب به فارسی ارائه نشده است و کتاب حاصل اولین ترجمه از این دست کتب است.

دوستی با بیان اینکه کتاب حاضر حاصل بیش از یک دهه تجربه عملی مولف است که در سال ۲۰۰۸ به رشته تحریر درآمده و مورد استقبال طراحان، مهندسان و کاربران MMIC قرار گرفته است، تصریح کرد: در این کتاب علاوه بر معرفی اجزاء غیرفعال MMIC (مانند مقاومت، سلف، خازن، دیود، خط انتقال، حفره ارتباطی، اتصال شاخه ای مدار باز و شعاعی، تزویج کننده ها و ترکیب کننده های مختلف)، اجزاء فعال (انواع BJT و FET) و نیز انواع تقویت کننده ها، فیلترها، نوسان سازها، مخلوط کننده ها، کلیدها، تغییردهنده های فاز را بررسی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب ‘طراحی عملی MMIC’ برای استفاده مهندسان طراح و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش های الکترونیک و مخابرات میدان توصیه می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi