پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:29:15 - یکشنبه 16 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش رشد علمی از سیاست زدگی علم است نه تحریم
آنچه که مسلم است نباید تمامی مشکلات را به گردن تحریمها انداخت و الان توقع داشت با رفع تحریمها تمامی مشکلات رفع شود.

کمال جوانمرد در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” در رابطه با تاثیر تحریمها بر رشد علمی کشور گفت: آنچه که مسلم است نباید تمامی مشکلات را به گردن تحریمها انداخت و الان توقع داشت با رفع تحریمها تمامی مشکلات رفع شود.

استادیار دانشگاه آزاد کرمان افزود: قسمتی از مشکلات را می توان به دلیل تحریمها دانست اما قسمت عمده آن بر می گردد به مسائل داخلی ما باید پذیرفت که وضع تحریمها تا حدودی بر روند علمی کشور و همچنین محافل علمی مانند کنفرانسها و همایشهای بین المللی تاثیر گذاشت امام این تاثیر خیلی قابل توجه نبود.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که برای رفع مشکلات باید نگاه به درون داشت و با توجه به مدیریت جهادی و سیاستهای ابلاغی حضرت آقا در بحث علم وفناوری، جنبش نرم افزاری و کرسی های آزاداندیشی را مدنظر قرار دهیم و این شانه از زیر بار مسئولیت خالی کردن است که تنها مشکل فراروی رشد علمی کشور را بحث تحریمها بدانیم.

جوانمرد با اشاره به کاهش رشد علمی کشور در سالهای اخیر اظهار داشت: در سالهای گذشته ایران براساس اسکوپوس رشد ۱۱ برابری نسیت به رشد علمی جهان دشات که متاسفانه در سالهای اخیر با کاهش جدی مواجه شد به همین جهت باید مشکلات را آسیب شناسی کرد.

این استاد دانشگاه در پایان عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی دیدگاههای غیرآکادمیک و سیاسی است که به دانشگاهها وارد شده و همین سیاست زدگی علم است که جلوی رشد علمی کشو را می گیرد نه تحریمها.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi