پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:30:22 - شنبه 12 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کانون‌های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی احیا می شوند
نشست دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با شعار «احیای کانون‌ها، نوید‌بخش نشاط و امید» برگزار می شود.

به  گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر، نشست دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روزهای ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور ۳۰۰ نفر از دبیران و نمایندگان آنها در مجتمع رفاهی خزرآباد شهرستان ساری برگزار می شود.

سید ابراهیم هاشم‌ورزی معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: این گردهمایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و همچنین تأکیدات مکرر دکتر هاشمی وزیر بهداشت مبنی بر توجه ویژه به مقوله فرهنگ‌ و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد انگیزه و نشاط در بین کلیه دانشجویان خصوصاً دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال به تدریج اجرایی می‌شوند و این نشست مطلع این برنامه‌هاست.

هاشم‌ورزی افزود: اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در نظر دارد فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش‌هایی نظیر انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، نشریات‌دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری پیگیری شود. لذا دانشجویانی که علاقه بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند می‌توانند در کانون‌های قرآن و عترت، فرهنگی، اجتماعی، هنری ، ادبی، خیریه و … به فعالیت‌های مورد نظر خود بپردازند.

معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با اعلام این‌که دانشجویان حاضر در این گردهمایی، در قالب ۱۱ کارگروه در کارگاه‌های تخصصی شرکت‌ خواهند کرد، افزود: در این گردهمایی جمع کثیری از اساتید برجسته فرهنگی و هنری کشور نظیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین نقویان استاد حوزه و دانشگاه و اصغر همت بازیگر تئاتر و تلویزیون حضور خواهند داشت.

هاشم‌ورزی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساختار و تشکیلات مناسب برای راه‌اندازی و فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: مقرر است در ایام برگزاری این گردهمایی، انتخابات هیات مؤسس مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت نیز برگزار شود.

در این گردهمایی که اولین نشست بزرگ دبیران کانون‌‌های فرهنگی و هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور در سال جاری خواهد بود، دکتر محمد‌رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین دکتر حسام‌الدین علامه مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت به منظور گفتگو و ارتباط رو در رو با دانشجویان فعال فرهنگی، حضور خواهند داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi