پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:02:11 - سه شنبه 15 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاسه صبر دانشجویان بورسیه به سر آمده است
جمعی از دانشجویان بورسیه خطای به نمایندگان مجلس و کمیسیون اصل ۹۰، نامه ای منتشر کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است: همگان می دانند دانشجویان بورسیه مدت های مدیدی است که چشم به راه اقدامات دستگاه های ذی ربط در احقاق حقوقشان هستند و تنها به ارائه درخواست و شکایتهای مستند و منطقی اکتفا کرده و رعایت حرمت قانونی وساطت آن نهادهای ذی ربط را نموده اند.

متن این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان  محترم مجلس شورای اسلامی
اعضای محترم کمیسیون اصل ۹۰ و آموزش مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و تحیت

همان گونه که مستحضرید مشکلات عدیده ای هنوز گریبان گیر دانشجویان بورسیه است. اخیرا نیز سخنگوی محترم کمیسیون اصل نود واقیعت های پشت پرده و نیت پلید وسیاسی ستاد جنگ مستقر در وزارت علوم را رسانه ای کردند ،عدم تمکین وزارت علوم به احکام کمیسیون اصل ۹۰ و تعهدات قانونی خود در قبال دانشجویان بورسیه و عدم تمکین به مصوبات شورای مرکزی بورس دولت دهم را اعلام نموده است. حال سوال ما از شما این است که آیا زمان دفاع مجلس شورای اسلامی از حیثیت حقوقی خود فرا نرسیده است؟ آیا به مصلحت است که فرار از آرا قطعی کمیسیون اصل نود، به یک رویه در آینده تبدیل شود؟ چرا مجلس در برابر بی قانونی ها ی ساختار شکنانه  وزارت علوم فقط سکوت کرده است ؟ چرا نمایندگان محترم مجلس شان وجایگاه مجلس را حفظ نمی کنند واجازه میدهند عده ای که در فتنه ۸۸ در مقابل نظام ایستادند همکنون در مقابل  تصمیمات مجلس اصولگرایان قرار بگیرند وان تصمیمات را بی ارزش جلوه بدهند .

همگان می دانند دانشجویان بورسیه مدت های مدیدی است که چشم به راه اقدامات دستگاه های ذی ربط در احقاق حقوقشان هستند و تنها به ارائه درخواست و شکایتهای مستند و منطقی اکتفا کرده و رعایت حرمت قانونی وساطت آن نهادهای ذی ربط را نموده اند. انتظار همه ما از مجلس شورای اسلامی، تنها اعمال قاطعانه قانون، در مجازات خاطیان استنکاف از احکام قطعی کمیسیون اصل نود و بازگرداندن تمام حقوق حقه به دانشجویان بورسیه است. کاسه صبر دانشجویان بورسیه به سر آمده ودیگر تاب تحمل اعمال غیر قانونی وزارت علوم را ندارند زین پس با توجه به اینکه وزارت علوم وسازمان دانشجویان از ریل قانون خارج شده اند دانشجویان نیز سکوت خود را خواهند شکست….

دیگر بار از شما میخواهیم که با ارجاع قاطعانه پرونده استنکاف مسئولان خاطی وزارت علوم در ماجرای بورسیه ها به قوه قضاییه، راه را بر جری شدن بیش از پیش متهمان پرونده بورسیه ها ببندید.

با تشکر
جمعی از دانشجویان بورسیه

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi