پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:29:07 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارت شرکت در آزمون ارشد پیام نور امروز توزیع می شود
کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه پیام نور (نوبت پانزدهم) از بعد از ظهر امروز (سه شنبه) بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد.

به گزارش” دانشجو آزاد “به نقل از ایرنا ؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا گفت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه پیام نور (نوبت پانزدهم) از بعدازظهر امروز (سه شنبه) اول اردیبهشت ماه تا روز پنجشنبه ۳ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می شود و تمامی ثبت نام کنندگان ضرورت دارد در این مهلت به سایت مراجعه و نسبت به دریافت کارت و برگ راهنمای خود اقدام کنند.

در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه پیام نور (نوبت پانزدهم) تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۹ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۷۱ نفر زن و ۴۱ هزار و ۸۳۸ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۴۸٫۰۳ درصد داوطلبان زن و ۵۱٫۹۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۹ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۶۵ هزار و ۹۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۳ هزار و ۷۳ نفر در گروه علوم پایه، ۷ هزار و ۷۲۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۹۳۸ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۲ هزار و ۷۱۲ نفر در گروه هنر ثبت نام کرده اند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون در صبح روز جمعه ۴ اردیبهشت ماه به صورت تستی ۴ گزینه ای در ۱۰۱ شهرستان مختلف کشور و حوزه های مربوط برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: فرایند برگزاری این آزمون از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و درهای ورود به جلسه نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

ظرفیت پذیرش دوره های فراگیر ارشد سال ۹۴ پیام نور برای ۷۳۹ رشته محل جمعا ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر است.

از تعداد ۷۳۹ رشته محل، ۶۲۵ رشته محل به شیوه آموزشی-پژوهشی با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۱۴ رشته محل به شیوه الکترونیکی با ظرفیت ۴ هزار و ۲۸۰ نفر است.

در این آزمون سوالات تستی چهار گزینه ای است و اگر داوطلبی پاسخ نادرستی به سوالی بدهد، نمره منفی برای وی منظور نمی شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi