پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:37:00 - یکشنبه 4 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چشم طمع شرکت های غربی به بازارهای ایران تولیدات داخلی را متضرر نکند
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:چشم طمع شرکت های غربی به بازارهای ایران تولیدات داخلی را متضرر نکند.

محمد حسین عباسی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با رفت و آمدهای شرکت های غربی به ایران بعد از مذاکرات هسته ای گفت: متاسفانه بعد از جمع بندی نهایی در بحث هسته ای، عده ای از شرکت های غربی چشم به بازار ایران دوخته اند پس واردات زیاد شده و همزمان به تولید کننده داخلی کمتر توجه می شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: این واردات بی رویه با صحبتهای دولت که قول ترمیم اقتصاد ایران و بهبود اقتصاد داخلی را داده بود کاملا مغایرت دارد.

این فعال دانشجویی با تاکید بر لزوم تقویت تولیدات داخلی عنوان کرد: برای بهبود وضع کنونی اقتصاد دانهای ما بایستی دقیق تر به این مسائل نگاه کنند و از ایجاد بنگاههای بزرگ وارداتی که سود آور هستند به سمت تولید محوری بروند.

وی در ادامه گفت: ممکن است تولید محوری برای افرادی سودآوری کمتری داشته باشد ولی در مجموع برای رشد اقتصادی کشور مفید است و در این زمنیه بایستی نگاه ما به اقتصاد مقاومتی باشد که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشته اند.

عباسی با اشاره راهکار اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی موفقیتهای خوبی را نصیب کشور می کند اما اگر قرار باشد همین رویه را ادامه دهیم آینده خوبی را نمی توانیم برای اقتصادمان متصور شویم و شاهد بسته شدن تولیدات داخلی و کارخانجات داخلی من جمله فولاد بردسیر خواهیم بود.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: تا همین الان خیلی از کارگاههای تولیدی بسته شدند و به نظر می رسد به جای اینکه مذاکرات باعث تقویت تولیدات داخلی ما شده باشد و اقتصاد ایرانی را تقویت کند، کشورمان به بازاری برای کشورهای بیگانه تبدیل شده است و ما تنها مصرف کننده هستیم، البته یکسری افراد در این جا سودهای کلان می برند که همانها به واردات دامن می زنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در خصوص پولهای بلوکه شده ایران اذعان کرد: قبل از مذاکرات هم تحلیل اقتصاددانان این بود که این پول بلوکه شده اگر هم یکجا آزاد شود در اقتصاد ما تغییر چندانی ایجاد نمی کند واقتصاد ما از داخل نیاز به ترمیم دارد و تامین بودجه از خارج چندان کارگشا نیست.

وی با اشاره به ارقام مختلف بیان شده در رابطه با پولهای بلوکه شده ایران توضیح داد: عده ای از دولتمردان معتقدبودند که تمام مشکلات کشور با رفعتحریمها و بازگشت پولهای بلوکه شده به ایران حل خواهد شد ولی اینروزها شاهدیم که حتی رقم دقیقی از میزان پولهای بلوکه شده وجود ندارد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در دیگر مسائل مربوط به مذاکرات با تحلیل و برآورد اشتباهی پیش نرفته باشیم که منافع ملی ما به خطر بیافتد؛ البته نظارت دقیق مجلس و شورای عالی امنیت ملی برای رفع هر گونه ابهامی ضروریست.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi