پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:47:17 - دوشنبه 16 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرخ هسته ای را که نمیدانم ولی چرخ اقتصاد نمی چرخد
دبیر جامعه‌ اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: چرخه هسته‌ای را که واقعا نمی‌دانم دارد می‌چرخد یا نه؛ اما چرخ اقتصاد که نمی‌چرخد.

به گزارش “دانشجو آزاد“، بزرگ‌ترین میزگرد دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور نمایندگان تشکل‌ها با هدف بررسی ایران بعد از برجام و وظیفه جنبش‌های دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

رضا ایرانمنش، نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان در این نشست گفت: برای باز کردن بحث ایران پس از برجام باید به رویدادهای اوایل دوران هسته‌ای شدن ایران برگردیم؛ در بازه‌ای از زمان در این پرونده تخته شد و با روی کار آمدن دولت ۹ و ۱۰ فعالیت هسته‌ای ما از نو شروع شد.

وی ادامه داد: از‌‌ همان ابتدا کشورهای ۵+۱ می‌خواستند ایران را از حق مسلم خود محروم کنند و موانعی را بچینند؛ چند دور مذاکره انجام شد تا بحث تحریم‌ها جدی شد.

چرخ اقتصاد که نمی‌چرخد

ایرانمنش با اشاره به اینکه رئیس جمهور شعارش چرخاندن چرخ هسته‌ای و چرخه اقتصاد کشور بود، بیان داشت: چرخه هسته‌ای را که واقعا نمی‌دانم دارد می‌چرخد یا نه؛ اما چرخ اقتصاد که نمی‌چرخد.

وی افزود: با مذاکراتی که انجام شده و وقوع برجام می‌توانیم بگوییم رویکرد دولت از ابتدا روی بحث سیاست خارجه معطوف شده است و در بحث هسته‌ای اگر ما روی شعار‌ها کار کنیم، نتیجه‌اش این می‌شود که اگر تحریم‌ها را برداریم، کشور گل گلستان می‌شود و مشکلات جوانان حل می‌شود و غیره. اما زمانی که بحث برجام شکل محکم تری گرفت کمکم این تفکر تزریق شد که اگر بحث برجام حل شود، بعید است به اهدافمان برسیم و ۱۰سال وقت لازم است تا کارهای دولت ۸ ساله را جبران کنیم.

برای درگیر کردن ذهن مردم یکسری شعار‌ها داده شد

وی با تاکید بر اینکه برای درگیر کردن ذهن مردم یکسری شعار‌ها داده شد، تصریح کرد: ما اگر بحث تورم و رکود را بررسی کنیم، می‌بینیم آنطور که مورد نظر دولت بوده هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ آیا دولت روحانی می‌خواهد با برجام وسیله دست کشورهای ۵+۱ شود یا ما می‌خواهیم به خود کفایی برسیم.

رضا ایرانمنش دبیر جامعه اسلامی گفت: ما ادبیات خودمان را از دولتی یاد گرفته‌ایم که منتقدان خودش را بی‌سوادان عهد حجری می‌خواند.

وی بیان کرد: ما باید بدانیم ایران پس از برجام قرار است چگونه باشد؛ اما آیا از طرف دولت چنین هدفی تعیین شده است؛ ما باید شش کشوری را که روبرویمان هستند را بشناسیم و آیا آن‌ها آمده‌اند، تا یک شبه با ما رفاقت کنند، باید به کارنامه سی و چند ساله اروپا و متحدانش نگاه کنیم که آیا می‌توان به آن‌ها به امید برداشته شدن تحریم‌ها اعتماد کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: آمریکا به شاه که دست نشانده خودش بود، رحم نکرد و اکنون هم به ایرانی که داعیه دار استکبار ستیزی است رحم نمی‌کند؛ متاسفانه عده‌ای دوست و دشمن خود را گم کرده‌اند و نمی‌دانند که چه کسی روبرویشان است.

اینکه آمریکا از حق خودش کوتاه آمده نتیجه چند سال مقاومت است

وی افزود: اینکه آمریکا از حق خودش کوتاه آمده نتیجه چند سال مقاومت ماست و گرنه آن‌ها یک قدم هم جلو‌تر می‌آمدند؛ دولت‌های غربی با اصل جمهوری اسلامی مخالفت دارند.

ایرانمنش بیان داشت: دولت یازدهم هدف خود را معطوف به سیاست خارجه کرده است و در این مورد صرفا بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح است.

وی با اشاره به حادثه منا گفت: اگر موضع گیری رهبر نبود، شاید نصف جانباختگان منا به کشور باز نمی گشتند.

ایرانمنش دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: آیا نقشه راه یک دولت فقط همین است و مثلا قرار است در بخش دولت چه اتفاقی بیفتد؟ آیا قرارست کالاهای خارجی بی‌رویه وارد شوند که بخش داخلی از کار بیفتد؟

اگر احمدی‌نژاد خیانت کرد روحانی چه برنامه‌ای را دارد

وی افزود: به قول بعضی‌ها احمدی‌نژاد هشت سال خیانت کرد؛ اما آیا شما نمی‌خواهید گذشته را کنار بگذارید الان باید دید برنامه‌های روحانی چه هستند.

این دانشجو با خرده گیری بر آمارهای ارائه شده از سوی دولت گفت: ما در دولت چند منبع آماردهی داریم از جمله بانک مرکزی؛ اما وقتی آمارهای ارایه شده توسط این سازمان‌ها با هم یکی نیست شما چطور آمار قطعی می‌دهید.

نماینده جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر در دولت احمدی‌نژاد نرخ تورم ۴۹ درصد بوده است؛ در این دولت برای مقابله با آنچه تدابیری در نظر گرفته شده است؟ در واقع هیچ برنامه‌ای در کار نیست وگرنه این وضع فلاکت بار وجود نداشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi