پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:30:28 - سه شنبه 11 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چمران در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان بم:
چرا آمریکا از هند و پاکستان که سلاح‌های هسته‌ای دارند نمی‌ترسد؟
مهدی چمران در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان بم عنوان کرد:چرا آمریکا از هند و پاکستان که سلاح‌های هسته‌ای دارند نمی‌ترسد؟

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری فارس از بم، مهدی چمران دوشنبه شب در اجتماع ماهانه مدافعان حرم شهرستان بم و یادواره شهدای دانشجوی این شهر که با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمع کثیری از جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، دانشجویان و مردم بم در محل سالن دانشکده فنی علی بن ابیطالب (ع) بم برگزار شد با ذکر درس‌هایی از حادثه عاشورا اظهار داشت: همه ما باید از عاشورا و قیام امام حسین (ع) درس بگیریم.

وی با اشاره به حادثه غدیر افزود: قیام امام حسین (ع)برای اصلاح دین جدش رسول‌الله (ص) و امر به معروف و نهی از منکر انجام شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مردم ولایتمدار بم بهترین عزاداران امام حسین (ع) در محرم امسال بودند و زیباترین مراسم عزاداری را با تجمع پرشور خود برگزار کردند.

چمران بیان داشت: شهرستان بم نسبت به جمعیتی که دارد، بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این مقام مسؤول ضمن اشاره به شخصیت ارزشمند شهید مصطفی چمران عنوان کرد: شهید چمران در دوران زندگی خود مجاهدت‌های زیادی برای عزت و سربلندی کشور و اسلام انجام داد.

 چمران یادآور شد: همه ما سختی‌های جنگ تحمیلی را به یاد داریم و شاهد بودیم به دست آوردن کوچک‌ترین سلاح‌ها به دشواری انجام می‌شد و در این رابطه شهید چمران در مذاکره‌ای با حافظ اسد تعدادی سلاح خریداری کردند.

وی ابراز داشت: شهید چمران در شکوفاتر شدن درخت حزب‌الله لبنان نقش مهمی ایفا کرد و جزو موثرترین افراد در شکل گیری حزب‌الله بود و با شعار راه شهادت، راه پیروزی فعالیت می‌کردند.

چمران ضمن اشاره به اتفاقات اخیر کشور و فشارهای شدید آمریکا به کشور عزیزمان ابراز داشت: آیا تا به حال به این فکر کردید چرا آمریکا از هند و پاکستان که سلاح‌های هسته‌ای دارند نمی‌ترسد، باید بگویم، دلیلش ابن است که آنها امام حسین (ع) ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف ما در این دوره و برهه از زمان مقابله با اشرافی‌گری و ادامه دادن راه امام حسین (ع) است.

رئیس شورای شهر تهران مقاومت در جنگ نرم را همچون حضور در جنگ سخت دانست و به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد پرورش دادن افرادی مانند شهید چمران در دانشگاه اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ما باید مشکلات کشور را با منطق و گفت‌وگو حل و فصل و از تخریب و مجادله پرهیز کنیم و توجه داشته باشیم، توکل به خدا همه مشکلات را رفع می‌کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi