پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:26:13 - چهارشنبه 19 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیش نویس هفت تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد و بخش های دولتی آماده شد
رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از آماده شدن پیش نویس نهایی هفت تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و وزارتخانه ها و سازمان های دولتی خبر داد و این اقدام را در جهت تقویت همکاری های متقابل و تحقق شعار امسال ‘همدلی و همزبانی’ عنوان کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر داود ثمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت:پیش نویس تفاهم همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی آماده شده است که موضوع آن اجرای پروژه ‘ساختمان سبز’ است و مباحثی از جمله صرفه جویی انرژی و اصول معماری دوستدار محیط زیست را دربر می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تفاهم های دانشگاه آزاد در حوزه مدیریت منابع آب و مقابله با بحران کم آبی در کشور تنظیم شده است، گفت: پیش نویس این تفاهم نامه که قرار است میان دانشگاه آزاد و وزارت نیرو به امضا برسد نیز نهایی شده است و پس از انعقاد تفاهم نامه، همکاری های مشترک در زمینه مدیریت و مصرف بهینه انرژی و حل مشکل خشکسالی در حوزه دریاچه ارومیه و تالابهای هامون صورت خواهد گرفت.

ثمری رسیدگی به معضل ریزگردها در غرب کشور را موضوع یکی دیگر از تفاهم نامه های در دست اقدام دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا ناشی از ریزگردها در جنوب غرب و غرب کشور، سال گذشته در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد در اهواز، کارگروه ویژه ای به منظور مقابله با ریزگردها تشکیل شد و تفاهم نامه ای نیز میان استانداری خوزستان و دانشگاه آزاد در همین رابطه به امضاء رسید.

وی ادامه داد:به منظور تکمیل اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با ریزگردها، رایزنی ها و هماهنگی هایی با سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم و اکنون پیش نویس تفاهم همکاری مشترک با این سازمان را آماده کرده ایم.

رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد همچنین از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه همکاری این دانشگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با محوریت ایجاد شهرک های فناوری صنفی تجاری با عنوان ‘شهرک های فناوری آزاد’ تنظیم شده است.

به گفته وی دانشگاه آزاد و سازمان ملی استاندارد درصدد امضای تفاهم نامه مشترک هستند که درصورت انعقاد آن، آزمایشگاه های واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور پس از تایید سازمان استاندارد به عنوان آزمایشگاه مرجع این سازمان شناخته می شوند و قادر به ارائه خدمات و گرفتن نمونه های آزمایشگاهی از بخش های برون دانشگاهی خواهند بود.

ثمری یادآور شد: با توجه به اعلام علاقه مندی نیروی انتظامی، پیش نویس تفاهم نامه همکاری با این نهاد در دانشگاه آزاد تهیه شده و پس از امضای آن، همکاری مشترک در زمینه های تحقیقاتی و امور اجتماعی و فرهنگی میان طرفین کلید خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نیز در زمینه پژوهش و پروژه های تحقیقاتی حمل و نقل ریلی وارد تفاهم شده ایم و پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک را آماده کرده ایم که امیدواریم به زودی به امضا برسد.

ثمری انعقاد و اجرایی شدن این هفت تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی میان دانشگاه آزاد و وزارتخانه ها و سازمان های دولتی را از برنامه های جدی این دانشگاه در سال ۹۴ برشمرد و این اقدامات را موجب هم افزایی و همدلی بیشتر بخش های دولتی و غیردولتی دانست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi