پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:12:31 - دوشنبه 16 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به بهانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی؛
پژوهشکده سازه و زلزله جهاد دانشگاهی استان کرمان معتبرترین مرکز علمی و بین المللی/درمان اولین بیمار تالاسمی ماژور کشور با بانک خون بند ناف کرمان
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: جهاد دانشگاهی استان کرمان اقدامات وسیع و گسترده علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را انجام داده است که از شاخص ترین این اقدامات می توان به تاسیس پژوهشکده سازه و زلزله اشاره کرد که یکی از معتبرترین مراکز علمی و بین المللی در زمینه سوانح و زلزله شناخته می شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تا وقوع انقلاب فرهنگی، فضای دانشگاه های کشور هنوز آن گونه که باید با شرایط دوران بعد از انقلاب هماهنگ و هم سو نشده بود، از این رو، امام خمینی(ره) فرمان انقلاب فرهنگی را صادر کردند.

 

 

در پی صدور این فرمان، برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی و ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه ها، ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد،این ستاد برای ایجاد بازوی اجرایی قوی برای سازمان دهی و نظارت بر وضعیت مدیریت دانشگاه ها، شورای عالی جهاد دانشگاهی را تشکیل داد. این شورا نیز در شانزدهم مرداد ماه سال  ۵۹، جهاد دانشگاهی را تأسیس کرد و از آن روز، جهاد دانشگاهی زیر نظر ستاد انقلاب فرهنگی، و بعدها شورای عالی انقلاب فرهنگی فعّال است.

 

 

به بهانه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی کشور گفت و گویی داشتیم با رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان و اقدامات نهاد  را در این استان جویا شدیم.

 

 

پژوهشکده سازه و زلزله جهاد دانشگاهی استان کرمان معتبرترین مرکز علمی و بین المللی است

 

 

رضا کامیاب در گفت و گو با خبرنگار ” آرمان کرمان ” اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان کرمان اقدامات وسیع و گسترده علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را انجام داده است که از شاخص ترین این اقدامات می توان به تاسیس پژوهشکده سازه و زلزله اشاره کرد که یکی از معتبرترین مراکز علمی و بین المللی در زمینه سوانح و زلزله شناخته می شود.

 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان افزود: ده ها پروژه توسط اعضای هیات علمی این پژوهشکده در استان با گستره کشوری در حال انجام است که علاوه بر آن، یک ژورنال علمی پژوهشی با مجوز وزارت علوم داریم که یک ژورنال بین المللی در زمینه مسائل سازه است که آخرین یافته های علمی در سطح سازمان را منعکس می کند.

 

 

کامیاب تصریح کرد: کنفرانس ملی سازه و زلزله هر ساله و به شکل بین المللی آن نیز هر سه سال یک بار در جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار می شود و در کنار آن، فعالیتهای متعدد پژوهشکده سازه و زلزله را داریم که در حوزه تحقیق و پژوهش، تحقیقات بزرگ استان را انجام می دهیم.

 

 

 

اجرای بزرگ ترین طرح تحقیقاتی استان توسط جهاد دانشگاهی کرمان

 

 

وی طرح بزرگ آمایش استان کرمان را از طرح های تحقیقاتی این جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: طرح آمایش استان که از بزرگ ترین طرح های تحقیقاتی استان است توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام  و اجراست که طرح توسعه سرمایه گذاری و اشتغال استان از دل آن بیرون می آید و به شورای عالی اشتغال کشور ارجاع و از آنجا به اسناد بالادستی استان ابلاغ شده است.

 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان خاطر نشان کرد: سند توسعه فرهنگی استان نیز توسط این نهاد در حال تدوین است که کار بسیار گسترده و خاصی در نوع خود در کشور است.

 

 

کامیاب در ادامه با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه مطالعاتی، اقتصادی و اجتماعی تشریح کرد: شرکت دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان کرمان پروژه های مختلفی را در سطح کشور انجام داده است که چند روز قبل موفق شد در نمایشگاه دستاوردهای جامع کشور با طرح بهینه سازی اتصالات و سازه های فضا کار خود،  رتبه اول دستاورد برتر دانشگاه های کشور را به خود اختصاص دهد.

 

 

وی با برشمردن اقدامات این مرکز دانشگاهی در زمینه علمی مطرح کرد: جهاد دانشگاهی استان کرمان هر سال ده ها عنوان کتاب علمی را به ثبت می رساند و در زمینه پزشکی کلینیک تخصصی دندانپزشکی را تاسیس کردیم که به شهروندان کرمانی ارائه خدمات می دهد.

 

 

درمان اولین بیمار تالاسمی ماژور کشور با استفاده از بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان کرمان

 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان خاطر نشان کرد: چند سالی است که بانک خون بند ناف رویان در استان کرمان تاسیس شده است که از سطح بالای کیفیت و فعالیت برخوردار است و تا به حال بیش از ۳ هزار عضو دارد که در واقع ذخیره سازی سلول های بنیادین خون بند ناف توسط این بانک صورت می گیرد.

 

 

کامیاب افزود: تا به حال به درمان چندین مورد بیماری صعب العلاج با استفاده از این بانک خون صورت گرفته است که اولین بیمار تالاسمی ماژور در کشور کهبه وسیله سلول های بنیادین خون بند ناف درمان شد، یک جوان اهل کهنوج بود که با استفاده از بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان درمان شد و این جزء افتخارات این نهاد است.

 

 

وی با بیان اقدامات جهاد دانشگاهی استان کرمان در عرصه علمی، اظهار کرد:  درعرصه مسائل علمی احیای تالاب جازموریان را داریم که کارهای گسترده و وسیعی توسط این نهاد در حال انجام است .

 

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان تاکید کرد: در زمینه مسائل آموزشی نیز ۲۱ مرکز تخصصی داریم که دوره های کوتاه مدت تخصصی را برای کارکنان دولت و عموم مردم ارائه می کنند و هم چنین سه موسسه آموزش عالی در شهر های کرمان، سیرجان و زرند فعالیت می کنند.

 

 

کامیاب ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان کرمان از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی از طریق کنکور دانشگاه های سراسری و دانشگاه جامع علمی کاربردی و کنکور دکتری وزارت علوم دانشجو جذب می کند که برای اولین بار دوره کارشناسی ارشد سازه های فضاکار توسط جهاد دانشگاهی استان طراحی و تعریف و در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شد و هم اکنون دانشجویانی در این رشته در حال تحصیل هستند.

 

 

وی در پایان مطرح کرد: در زمینه مسائل فرهنگی نیز مرکز افکار سنجی داریم که پروژه های بزرگ و متنوع افکار سنجی استان را انجام می دهد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi