پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:09:04 - دوشنبه 28 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پنج دستگاه لیزرحوزه پزشکی ساخت داخل وارد عرصه درمان شد
معاون توسعه کاربردهای مرکز ملی علوم وفنون لیزر ایران گفت: پنج دستگاه لیزر حوزه پزشکی ساخت متخصصان داخل کشور از سال ۹۰ تاکنون با استقرار در بیمارستان شهدای تجریش وارد عرصه درمانی شده است.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ ایرج مشایخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های لیزر جراحی پروستات، پوست، سنگ شکن کلیه، دندانپزشکی و لیزر تراپی دستگاه های ساخت داخل کشور می باشند که در حال ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه لیزر سنگ شکن کلیه مستقر در این مرکز درمانی بطور میانگین حدود ۱۵ عمل جراحی را انجام می دهد، گفت: با بهره گیری از این دستگاه از زمان نصب تاکنون بیش از ۳۰۰ عمل جراحی با موفقیت و بدون هیچ عارضه جانبی انجام شده است .

وی اظهار کرد: این ابزارهای پیشرفته توانستند روش درمانی نوین و موثر برای بهبود بیماران در اختیار پزشکان قرار دهند.

مشایخی به اخذ مجوز از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،برای تولید انبوه هفت دستگاه لیزر ساخت داخل اشاره کرد و گفت: این دستگاه ها شامل جراحی پروستات، سنگ شکن کلیه، بافت سخت دندان، بافت نرم دندان، جراحی پوست، زیبای پوست و لیزر تراپی هستند که مجوز تولید انبوه آن دریافت شده است.

وی اظهار کرد: سه شرکت دانش بنیان در مرحله اول، وظیفه تولید انبوه دستگاه های لیزر ساخت داخل در حوزه پزشکی را به عهده دارند که در آینده نزدیک این دستگاه ها وارد بازار درمانی می شوند.

معاون توسعه کاربردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران گفت: در صدد هستیم تا تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم تا متقاضیان بتواند دستگاه های مورد نیاز خود را در اسرع وقت تهیه کنند و از خدمات پشتیبانی مناسب نیز برخودار شوند.

وی با اشاره به اینکه ترجیج این مرکز این است که فروش دستگاه های لیزر در حوزه پزشکی توسط واردکنندگان فعلی انجام شود، گفت: در حال مذاکره با شرکت های داخلی واردکننده هستیم تا آنها نمایندگی فروش این دستگاه ها برعهده گیرند و بجای واردات ، محصولات تولید داخل کشور را به بازار عرضه کنند.

مرکز علوم و فنون لیزر ایران به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در زمینه فناوری لیزر با هدف توسعه این دانش و طراحی انواع لیزر در زمینه های پزشکی و صنعت ایجاد شده است .

این مرکز با همت متخصصان داخلی توانسته بیش از ۴۰ دستگاه لیزر را در داخل تولید کند که هفت دستگاه در حوزه پزشکی و بقیه نیر در حوزه صنعت می باشد.

دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز علوم و فنون ایران همزمان با سال جهانی نور، ۲۵ تا ۲۸ دی ماه سال گذشته در محل نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi