پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:04:15 - یکشنبه 27 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو با رقابت بیش از ۶ هزارداوطلب برگزار شد
پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو با حضور ۶ هزار و ۳۲۰ داوطلب به طور همزمان در ۳۸ مرکز آزمون در ۲۳ استان کشوربرگزار شد.‏

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ این آزمون روز جمعه (۲۵ اردیبهشت) در شهرهایی از جمله تهران، کاشمر، کرمان، تبریز، آمل، خرم آباد، کاشان، سهند، رشت، بهبهان، دزفول، ورامین، بابل، بندر بوشهر، مشهد، اراک، اصفهان، کرج، قیدار، زنجان، لارستان، کرمانشاه، مرودشت، شیراز، سنندج، دامغان، خمینی شهر، شهرکرد، نجف آباد، ارومیه، بجنورد، یزد، اهواز، زاهدان، ماهشهر، قزوین و جهرم برگزار شد.

در پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو، داوطلبان با پاسخ به ۱۰۰سوال چهارگزینه ای طراحی شده و سه سوال تشریحی به رقابت پرداختند.

در مسابقه امسال از ۶ هزار و ۳۲۰ داوطلب، به تفکیک جنسیت سه هزارو ۲۱۸ زن ۵۱ درصد داوطلبان این دوره را به خود اختصاص دادند، همچنین به تفکیک مقطع تحصیلی ۳۶۲ نفردارای مدرک دکتری تخصصی، ۵۹ نفر دکتری عمومی، ۱۳۵۸ نفر کارشناسی ارشد وچهارهزار و۵۴۱ نفر ازمقاطع کارشناسی و پایین تر بودند.

همچنین رشته های تحصیلی شیمی، مدیریت، مهندسی شیمی، فیزیک و مهندسی مکانیک به ترتیب با ۹۸۰، ۶۸۶، ۴۹۵، ۴۴۴ و ۳۳۷ داوطلب، رتبه اول تا پنجم ثبت نام مسابقه را به خود اختصاص داده اند.

ازمیان ثبت نام کنندگان آزمون امسال پنج هزارو۸۴۹ نفر توسط نهادهای ‏ترویجی و ۴۷۱ نفر به صورت انفرادی ثبت نام شده اند.

نتایج پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو، نیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سایت ستاد نانو، کارنامه خود را دریافت کنند.

از برگزیدگان این مسابقه با اعطای جوایزنقدی واعتبارمالی برای دریافت خدمات آنالیز از آزمایشگاه‏ های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، تقدیر می شود.

مسابقات دانشجویی فناوری نانو از سال ۹۰ هرساله با گستره ملی، توسط کارگروه ترویج وآموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضورهزاران نفر ازعلاقمندان به فناوری نانو برگزار می شود.

ارزیابی میزان آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با مفاهیم پایه فناوری نانو و تجهیزات آنالیز و شناسایی مورد استفاده در تحقیقات این فناوری از اهداف برگزاری این مسابقه است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi