پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:21:24 - دوشنبه 30 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پای پایان نامه‌ها به صنعت باز می‌شود/ حمایت از ۴۵۰۰طرح دانشجویی
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال به صورت پایلوت از ۴۵۰۰ پایان نامه حمایت شده تا از آنها در صنعت استفاده شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر:محمد نوری امیری گفت: حمایت از پایان نامه های دانشجویی یکی از طرح های ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از ابتدای امسال به صورت جدی برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح برای کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویی و در راستای بر طرف کردن یک مشکل در کشور که از سوی بنگاههای اقتصادی مطرح شده، اجرایی می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دانشگاهها توانایی هزینه کردن بر روی پایان نامه ها را ندارند، اظهار داشت: به واسطه این طرح، ۴۰ درصد توسط بنگاههای اقتصادی، ۴۰ درصد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۲۰ درصد توسط دانشگاه برای پایان نامه ها هزینه می شود.

به گفته نوری امیری، این طرح برای پایان نامه های مقطع ارشد و دکتری است.

نوری امیری با اشاره به نحوه حمایت از پایان نامه ها گفت: در ابتدا عنوان پایان نامه که در راستای برطرف کردن نیاز جامعه یا مرتفع سازی مشکل در صنعت خاصی است، توسط بنگاههای اقتصادی (واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی) به دانشگاه اعلام می شود.

به گفته وی، بر این اساس یک دانشجو پایان نامه خود را آغاز می کند تا در نهایت در بنگاه به کالا و خدمات تبدیل شود.

وی افزود: اگر پایان نامه ای نیاز بنگاه مربوطه را برطرف نکند، واحد پایان نامه دانشجو پاس نخواهد شد.

نوری امیری با بیان اینکه همچنین این طرح زیر نظر معاونان و اساتید پژوهشی در ۳۱ استان در قطب های علمی انجام می شود، عنوان کرد: نظارت از طریق قطب های علمی از سوی وزارت علوم پیشنهاد شد و به تایید وزارت صنعت رسید. همچنین برای اجرایی شدن این طرح سامانه اینترنتی تشکیل داده ایم.

وی افزود: از ابتدای سال به صورت پایلوت ۴۵۰۰ پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری مورد حمایت قرار داده ایم و امیدواریم که این تعداد بیشتر شود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi