پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:01:30 - سه شنبه 11 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پایان‌نامه فروشی نتیجه جذب بی‌رویه دانشجو در دانشگاه‌های پولی است/ یکدفعه بگویید «پول به ما بدهید مدرک بگیرید!»
استاد دانشگاه تهران گفت: بعضی دانشگاه‌های پیام نور یا دانشگاه آزاد؛ برای مقطع ارشد چهل یا پنجاه نفر پذیرش می‌کند؛ سؤال من این است که آیا واقعاً استاد فرصت رسیدگی و درس دادن به اینها را دارد؟

به گزارش “دانشجوآزاد” دکتر جمشیدی‌ها؛ عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ راجع به پایان نامه فروشی در کشور گفت: در کشور ما گرایش به اخذ مدرک بسیار زیاد است و به همین خاطر ما با تعداد زیادی از دانشجو روبه‌رو هستیم. از طرف دیگر هم تا به الان مرکزی برای اینکه همه پایان نامه‌ها را در جایی متمرکز کنند وجود ندارد؛ هرچند که کارهایی در این راستا انجام شده ولی کامل نبوده است.

جمشیدی‌ها افزود: متأسفانه به نوعی انجام جرم در کشور ما عادی شده؛ مثلاً در کشور ما خرید و فروش مواد مخدر به نوعی این‌گونه است؛ چون کسی با آنها کاری ندارد.

این عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران در مورد تفاوت دانشگاه‌های دولتی با سایر دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های دولتی تقریباً استاندارد میزان پذیرش دانشجو را رعایت می‌کنند؛ مثلاً ما در دانشگاه دولتی برای ارشد نهایتاً ده نفر پذیرش می‌کنیم ولی بعضی دانشگاه‌های پیام نور یا دانشگاه آزاد؛ برای مقطع ارشد چهل یا پنجاه نفر پذیرش می‌کند؛ سؤال من این است که آیا واقعاً استاد فرصت رسیدگی و درس دادن به اینها را دارد؟

وی افزود: من خودم جایی گفتم خب بگویید یک مقداری پول به ما بدهید ما هم مدرک آماده برای شما صادر می‌کنیم؛ خب حداقل دیگر این‌قدر مردم را اذیت نکنید. متأسفانه در جامعه پول حرف اول را می زند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi