پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:13:21 - پنجشنبه 29 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولان کلاه خود را بیندازند بالا؛
وقتی وزارت علوم فکر تأسیس تشکل‌های دولت ساخته است/ اهانت به مقدسات و ولایت فقیه در دانشگاه زنجان +سند
در حالیکه این روزها دانشگاهیان به همراه دیگر قاطبه ملت ایران، در عزای سید و سالار شهیدان در حال برگزاری مراسمات مذهبی هستند، جریانی تجدیدنظر طلب در دانشگاه زنجان- که با سیاست درهای باز وزارت علوم- موفق به کسب مجوز فعالیت تحت عنوان «انجمن اسلامی» شده است، با انتشار نشریه ای به بهانه عاشورای حسینی ضمن حمله به اعتقادات دینی و مذهبی و مبارزان مسلمان انقلابی در طول تاریخ از شهید مدرس گرفته تا امام خمینی(ره) با بیان دستاویز قراردادن دین و شریعت برای رسیدن به قدرت در دستانشان و تلاش در جهت تطهیر حرمت شکنان واقعه عاشورای ۸۸، با استناد به این مطالب ضمن زیر سوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به حمله به جایگاه ولایت فقیه نموده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که آمارها حاکی از کند شدن رشد علمی در دانشگاه داشته و از سویی دیگر آغاز سال تحصیلی خود گویای ناکارامدی سیستم آموزش عالی کشور و علی الخصوص وزارت علوم در برآورده کردن مطالبات صنفی و آموزشی دانشجویان خصوصاً در دانشگاه های نخبه پرور کشور را دارد، همچنان خبرها از ستاد وزارت علوم حاکی از خوابی خرگوشی و پیگیری مطالبات حزبی برای تشکیل تشکل ها و اتحادیه های دولت ساخته دارد.

در حالیکه این روزها دانشگاهیان به همراه دیگر قاطبه ملت ایران، در عزای سید و سالار شهیدان در حال برگزاری مراسمات مذهبی هستند، جریانی تجدیدنظر طلب در دانشگاه زنجان- که با سیاست درهای باز وزارت علوم- موفق به کسب مجوز فعالیت تحت عنوان «انجمن اسلامی» شده است، با انتشار نشریه ای به بهانه عاشورای حسینی ضمن حمله به اعتقادات دینی و مذهبی و مبارزان مسلمان انقلابی در طول تاریخ از شهید مدرس گرفته تا امام خمینی(ره) با بیان دستاویز قراردادن دین و شریعت برای رسیدن به قدرت در دستانشان و تلاش در جهت تطهیر حرمت شکنان واقعه عاشورای ۸۸، با استناد به این مطالب ضمن زیر سوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به حمله به جایگاه ولایت فقیه نموده است.

این نشریه در حالی در تیتر اولیه خود مزورانه با استناد به سخنان امام حسین(ع) به یزید می نویسد: “من هیچ فتنه ای را در این امت بزرگتر از خلافت و حکومت تو نمی دانم”. که در زیر آن تصویری از حرمت شکنان عاشورای سال ۸۸ را به تصویر کشیده است. اما از آنجایی که این روزها باید همه چیز را به فال نیک بگیریم و از آنجایی که عادت کردیم از نشریات کشوری گرفته تا نشریات درون دانشگاهی توهین ها و اهانت هایی که در میان لفافه و کنایه و اینها مطرح می شود را خیلی جدی نگیریم، فرض را برنادانی و آماتوری صاحبان نشریه مذکور قرار دادیم. اما وقتی متن این مقاله منتشر شده را هر مخاطب منصفی بخواند، قطع یقین توهین به مقدسات، آحاد مردم متدین و انقلابی در طول تاریخ، هیئات مذهبی و مهمتر از همه اصل ولایت فقیه در این نشریه شهادت خواهد داد.

این نشریه که نتوانسته حقد و کینه توزی خود را پنهان نماید در آخر مقاله سراسر توهین خود حرف اصلی و نهایی اش را زده و نظام مبتنی بر ولایت را بزرگترین فتنه زمان خوانده تا ثابت کند که تیتر و عکسی که در صفحه اولش منتشر شده بی ارتباط با هم و از سر آماتور بودن نیست.

البته آنانی که روند آموزش عالی کشور را در طی سال های اخیر دنبال می نمودند و نگران شرایط دانشگاه و دور شدنش از مسیر اصلی خود بودند، به عینه این روزها و این هتاکی ها را می دیدند و دلسوزانه به مسئولان متذکر شده اند.

اهانتی که در دانشگاه زنجان به مقدسات صورت گرفته، دارای روندی است که ضمن عذرخواهی از مخاطبان صرفاً جهت اثبات اینکه روندی دنباله دار و سازماندهی شده بوده است، ناچاریم برخی نمونه های هتاکی های اخیر را به مرور بنشینیم.

توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها
به طوریکه پیش از این در همین دانشگاه زنجان از سوی همین تشکلی که در دولت حاضر تشکیل شده است و این روزها نیز زمزمه هایی مبنی بر پیگیری این تشکل و تشکل های همسو با خودش برای تأسیس اتحادیه دانشجویی به گوش می رسد که با خواب خرگوشی مسئولان وزارت علوم نیز همراه بوده توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها را در کارنامه خود دارا می باشد.

نشریه ای تحت عنوان «سرو» به صاحب امتیازی تشکل انجمن مدعی پیروی از خط امام(ره) دانشگاه زنجان پیش از این ضمن طرح اهانت هایی به روحانیت و تحریف تاریخ معاصر کشور اقدام به تشبیه ملت ایران و حماسه ۹ دی با کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ توسط شعبون بی مخ ها کرده است.

توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها در نشریه مدعی پیروی از امام(ره) +عکس

این تشکل که سابقه حمله به نظام و حمایت از فتنه گران را در پرونده خود داشته و پس از چنین اقداماتی همچنان در دانشگاه در حال فعالیت می باشد، همچنین سال گذشته نیز همزمان در بوردهای خود در سطح دانشگاه با انتشار تعدادی از تصاویر از برخی کشته شدگان فتنه ۸۸ در بالای آن می نویسد: «به کدامین گناه کشته شده است؟»!

زیر سوال بردن احکام حجاب و ادامه مسیر حمله به بزرگان دینی
همچنین در دانشگاه صنعتی اصفهان که طی قریب به سه سال گذشته با حاشیه های زیادی روبرو بوده است، بارها شاهد هتاکی نشریه ای به ظاهر دانشجویی که اتفاقاً از بد حادثه توسط یک تشکلی که آن هم در همین دولت موفق به کسب مجوز فعالیت گردیده بوده است.

این نشریه در مطلبی با عنوان “حجاب؛ اخلاق یا احکام” با ارائه آیاتی از قرآن کریم ضمن محکوم ساختن بزرگان دینی به ایجاد ساختاری منزوی برای مردم، می آورد: «سال‌هاست که بیشتر بزرگان ما، با کمتر از ۱۰۰ آیه از قرآن که به احکام اسلامی پرداخته است، ما را از بینش و تفکر قرآنی دور نگه داشته اند»! و در ادامه، برخی آیات مربوط به حجاب و عفاف در قرآن کریم را مربوط به زمان نزول قرآن، مردم عرب و جامعه جاهلیت آن زمان عنوان می کند و می افزاید: «البته حقیقت این است که به سختی می‌توان یک نظام اخلاقی واحد تحت عنوان اخلاق اسلامی یافت». «بنابراین نظام اخلاقی – قرآنی برایندی است از ارزش‌های بنیادین و ارزش‌های متناسب با جامعه اعراب در دوره تنزیل وحی»! نویسندگان این مطلب سراسر غیردینی در نهایت با استناداتی ناقص و غیرتخصصی از آیاتی از سورهای مبارکه نور و احزاب می آوردند «نتیجه بررسی این آیات این است که مردان و زنان مؤمن موظف به پاکی چشم و دور نگهداشتن نگاه‌شان از آلودگی است و زنان علاوه بر این موظفند که از گردن تا زانو و از بازو تا آرنج را بپوشانند و این که با پوشاک مناسب سینه خود را نیز بپوشانند. در مورد بقیه اعضای بدن از جمله دست از آرنج به پایین و پا از زانو به پایین و گردن و موی سر و صورت هیچ استدلال قرآنی وجود ندارد»!

ترویج اسلام سکولار با تحریف رسالت نبوی
این نشریه هتاک همچنین در مطلبی دیگر با عنوان «راه رسالت رسول»، با اشاره به دو دیدگاه “ارشاد و هدایت جامعه” و “برقراری حکومت اسلامی” بعنوان دیدگاه های متقابل درخصوص علل بعثت پیامبر، در نهایت با ذکر آیاتی از قرآن کریم، نتیجه اولیه خود را که مسیر اسلام همسو با سکولاریسم است به مخاطب تلقین می نماید و می نویسد: «در نگاه مقابل اما پیامبر اسلام(ص) اصلاً و اساساً پیام‌آور حکمت است نه مأمور به حکومت. از این منظر پیامبر اکرم(ص) برای ارشاد مردم و فراخواندن آنان به آرمان‌های انسانی و اخلاقی آمده است؛ نه برای اجرای مو به موی احکام. پیامبر چنان‌که از نامش پیداست یعنی آن که پیامی می‌برد و یعنی کسی که پیام خدا را برای مردم می‌آورد. (و ما علی رسول الا البلاغ) پس پیامبر(ص) قوه مجریه و قوه حکومت نیست. چنانکه از آیات و احادیث نیز درست همین استنباط می شود»!

رادیکال خواندن تفکرات امام برای تطهیر نهضت آزادی
این نشریه همچنین در شماره سی ام خود که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این دانشگاه توزیع کرده بود، در مطلبی با عنوان «بیست و دو بهمن؛ آغاز یا پایان؟!» نیز ضمن تبیین دیدگاه ها و نظریات جریان لیبرال و نهضت آزادی، اقدام به زیر سوال بردن دیدگاه ها و نظرات امام خمینی(ره) کرده و از وی تحت عنوان رادیکال یاد می کند!

ترویج دیدگاه های فردی که گنجی و کدیور ضدانقلاب هم می دانند چه کار است در دانشگاه های جمهوری اسلامی
این نشریه همچنین در مطلبی دیگر با عنوان «چالش اسلام و لیبرالیسم» اقدام به بازنشر متن سخنرانی «عبدالکریم سروش» فردی که منکر رسالت نبوی و همچنین وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) را زیر سوال برده، در دانشگاه واریک انگلستان نموده و تلاش کرده تا با ترویج دیدگاه های وی اقدام به زیر سوال بردن بنیان نگرش اسلام اصیل کرده و در جایگزین آن اسلامی التقاطی و لیبرال مسلک را عرضه نماید.

به گونه ای که در برخشی از مطلب فوق مشاهده می کنید سروش در سخنان خود بیان داشته است: “باز آمدن از یک اسلام تکلیف گرا و ایدئولوژیک و بی انعطاف و ناگشوده به تحولات فکری و عملی و رو آوردن به اسلام حقوق مدار و گشوده، چالش امروز ماست. امروز لیبرالیزم رقیب نیرومند ادیان است و برخلاف برداشت ظاهربینانه، چالش لیبرالیسم با اسلام، چالشی بس مهیب تر و سنگین تر از چالش مارکسیسم با اسلام است؛ چالشی که وضعیت انسانی- ایرانی- اسلامی- سیاسی امروز ما را صورتبندی می کند و بر شانه روشنفکران دینی وظیفه ای را می نهد که هیچگاه اینقدر سنگین نبوده است.

بدهکار کردن نظام جمهوری اسلامی در مقابل فتنه گران
یا همین نشریه در مطلب اصلی خود به مسئله حصر سران فتنه پرداخته و در بر روی جلد خود با انتشار تصاویری از «میرحسین موسوی»، «زهرا رهنورد» و «مهدی کروبی» به بازخوانی تاریخی حصر پرداخته و در بخشی از آن با حمله به نظام جمهوری اسلامی و حمایت از دیکتاتوری فتنه گران، اقدام به تغییر جایگاه شاکی و مجرم نموده و آورده است: “موسوی همچنان فرصت پاسخگویی به انتقادات را پیدا نکرده است و علی رغم تمایلش امکان حضور در صدا و سیما نیز از وی گرفته شده است. همچنین با وجود اینکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی از برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهاماتشان استقبال کرده اند، حاکمیت از برگزاری یک دادگاه صالحه نیز سر باز می زند”.

 

جاسوس و آمریکایی دانستن مبارزان دینی
و یا جریانی دیگر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نشریه ای مجازی در اقدامی قابل تأمل، با نوشتن مطلبی با عنوان «از چاله به چاه» دست به تحریف آشکار تاریخ زده و برای تحریف تاریخ مفروضات اشتباهی را آغاز و همان مفروضات را توضیح داده است به طوریکه در ابتدای نوشتار خود می نویسد: «۲۸ مرداد سالروز کودتایی است که حاصل ائتلاف منحوس هواداران مرتجع حکومت پهلوی و برخی از مذهبیان به رهبری کاشانی و با دخالت سازمان های امنیتی آمریکا و انگلیس علیه دولت مرحوم مصدق رقم خورد.»

هشدارهایی که مسئولان نمی خواهند بشنود
اینها که نمونه از یک خروار اهانت ها و حملات جریان همسو با ضدانقلاب در دانشگاه های کشور است در حالی است که بارها و بارها فعالان دانشجویی به مسئولان امر هشدار چنین اتفاقاتی را داده اند. و تنها در یکی از موارد مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای به فرهادی از نفوذ «جریانی خاص و فاشیست مسلک» و «وابسته به جناح‌های سیاسی خارج از دانشگاه» در وزارت علوم ابراز نگرانی کردند. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

تا وقتی تفکر حاکم بر مسئولان وزارت علوم این باشد، اوضاع همین است
در حالی که اظهارات سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم درباره حمایت از تشکل‌های انقلابی بارقه هایی از امید را در دل دلسوزان انقلاب زنده کرده بود، به طوریکه در حاشیه نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه تهران وی در مقابل دوربین خبرنامه دانشجویان ایران گفت: زمینه حضور و تعامل با دوستان تشکل‌ها را افزایش می‌دهیم، از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز خواستم که در راستای توصیه‌های رهبر انقلاب، جلسات گفتگو با تشکل‌ها را افزایش دهند. (اینجـــا) و از سویی دیگر در ارائه آماری جالب توجه مدعی شد: در طول این دولت میزان حمایت مالی از تشکل های انقلابی بیش از ۲ و نیم برابر شده است. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

اما معاون فرهنگی این وزارتخانه در نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در شهریورماه سالجاری در دانشگاه یزد برگزار گردید، رسماً آب پاکی را روی دستان دانشجویان ریخته و تعریف جالبی از تشکل انقلابی مورد تأکید رهبر انقلاب ارائه می کند که خود گویای این است که مجموعه وزارت علوم بنا به حمایت از چه کسانی داشته و دارند و افزایش بودجه برای کدام تشکل را فراهم نموده اند؛ چرا که وی رسماً در جمع دانشجویان می گوید: “تشکل انقلابی یعنی تشکلی که طبق ضوابط و قوانین و شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند تشکیل شده و در حال فعالیت است”. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.) و آنجایی که ضیاء هاشمی در اعلام برنامه معاونت فرهنگی وزارت علوم سخن از تربیت نسلی نو در حوزه نشریات به کشور می زند، (اینجـــا) مشخص می شود در حال انجام چه کاری است.

گردن کلفت هایی که مانع گرامیداشت حماسه دفاع مردم از سالار شهیدان می شوند
حالا می توان فهمید چرا در همین دانشگاه ها و در حالی که جریانی که نمونه ای از اقداماتش را منتشر کردیم، با چراغ سبز عدم برخورد وزارت علوم در حال مانور در محیط آموزش عالی کشور می باشد، در دانشگاه سیستان و بلوچستان اعضای یک تشکل دانشجویی که از قضا آنها نیز این روزها با تعدادی دیگر از تشکل های تشکیل شده در دولت حاضر به دنبال تأسیس یک اتحادیه می باشند، با تهدید و ارعاب مانع از توزیع نشریه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه شد؛ نشریه ای که پیرامون حماسه ۹ دی انتشار یافته بود، می شوند.

نشریه طلوع انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

ممنوع القلم کردن یک دانشجوی انقلابی
حالا بهتر می توان فهمید چرا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز پیش از این سخن از محکومیت یک ساله انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز از انتشار هرگونه نشریه یا ممنوع القلم شدن خودش و تعدادی از نیروهای انقلابی فعال در نشریه سخن می گوید. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

رها کردن نشریاتی که از هم جنس گرایی حمایت کرده و جریان جدایی طلب را یاری می کنند
برخوردهایی که صرفاً یک اتفاق در دانشگاه شهید چمران اهواز نیست و در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز به نوعی دیگر بروز و ظهور یافته و در حالیکه در این دانشگاه سه نشریه‌ اولدوز، گؤزه نک و فرهنگ که نزدیک به جریان افراطی وقومیت گرا هستند، فضای دانشگاه بحرانی می کنند وپس از آن جامعه اسلامی دانشگاه با انتشار ویژه‌نامه و بیانیه‌ای با همکاری نشریات احرار، پینار، شمیم ثقلین، فریاد و کانون فیلم و عکس پاسخی بجا و درخور به این حرکت داد که با واکنش نامعقول رادیکالهای دانشگاه و پاره کردن ویژه‌نامه‌ها، شکستن شیشه‌های دفتر جامعه‌ی اسلامی دانشگاه و سردادن شعارهایی در تخریب شخصیت دبیر این تشکل مواجه شد. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

بعنوان مثال در نشریه‌ی گوزه‌نک که بیشتر مطالبش را، نوشته‌ها و مقالات افرادی تجزیه طلب، قومیت گرا وضدانقلاب خارج نشین با سابقه ی بازداشت های متعدد، تشکیل می دهد، با بی شرمی تمام نص صریح قرآن کریم و احکام نورانی اسلام (دیه، ارث و …) را مورد اهانت قرار داده و زیر سؤال برده اند، در قسمتی از این نشریه که شامل ویژه نامه‌ای چهل صفحه‌ای درباره ترویج فمنیسم است، مهرانگیز کار در مقاله‌ای هتاکانه، به ترویج هم جنس گرایی پرداخته اند: “می گویند به حکم دین هم جنس گرایی زنان  جرم است و در مواردی مجازات اعدام دارد . پرسش این است که در قرن ۲۱ میلادی ، چگونه می توانیم از این زندگی زهرآگین خلاص بشویم ؟

درتعدادی از مقالات هم قانون اساسی کشور را زیر سؤال برده‌ و موارد دیگری از قبیل: توهین به مقام معظم رهبری، توهین به مراجع تقلید و مقامات و نهادهای رسمی کشور، اشاعه‌ی فحشا و منکرات، درج تصاویر خلاف اخلاق و عفت عمومی ونمادهای فراماسونری، ترویج فمنیسم و موارد ریز و درشت دیگر …

جالب ترین نکته ای که در محتوای این نشریات به چشم می آید، استفاده مکرر از واژه آذربایجان جنوبی، نگارش متن نشریه توسط فعالان سیاسی اپوزسیون خارج از کشور (۹۵درصد محتوای نشریه گوزنک)، محکوم کردن جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر در مقوله زنان و… می باشد.

نشریه «فرهنگ» نیز پس از گوزه نک، اقدام به چاپ مطالبی موهن به هموطنان فارس زبان، مقاله ای در تحقیر اصل ولایت فقیه و چاپ تصویری با شعار south azerbaijan is not iran نمود.

فضای فرهنگی دانشگاه ها در حالی شاهد بروز چنین مسائلی است که رهبر انقلاب نیز پیش از این در خصوص مسائل فرهنگی در دانشگاه ها بارها به مسئولین امر تذکر داده اند و در دیدار ماه رمضان با دانشجویان نیز ضمن اشاره به همین مسائل و اتفاقاتی که در دو وزارتخانه علوم و بهداشت در حوزه فرهنگی در حال صورت گرفتن است، بیان می‌کنند: “البتّه هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛ کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام میگیرد.”

هر دو وزیر علوم و بهداشت اعتماد دارم منتها باید مراقب زیردستانشان باشند

دانـلـود

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi