پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:20:03 - چهارشنبه 4 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وظیفۀ دانشگاه، آموزش و تربیت محقق است
رئیس دانشگاه باهنر بیان داشت: وظیفۀ دانشگاه، آموزش و تربیت محقق است.

 به گزارش” دانشجو آزاد” ؛محمد جواد فدائی طی سخنانی در افتتاحیه سیزدهمین همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر، ضمن تبریک دهه کرامت و خیر مقدم به حاضرین در جلسه، معاونان استاندار کرمان، مدیران اجرایی استان و مهمانان خارج از استان، از همه کسانی که برای برگزاری همایش تلاش کرده اند سپاسگزاری نمود و ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند به حل مسائل آب استان و کشور کمک نماید.

رئیس دانشگاه شهید باهنر با اشاره به بحران آب کشور و استان، به نقش دانشگاه در مقابله با این بحران اشاره کرد و گفت:  «مهمترین کاری که دانشگاه ها و از جمله دانشگاه شهید باهنر برای مقابله با بحران آب انجام داده اند فراهم آوردن امکانات لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی به منظور یافتن راه حل برای این مشکل مهم است».

وی بر نقش دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مرتبط با آب به عنوان پژوهشگرانی که می توانند راه حل مشکلات را پیدا کنند تأکید کرد و اظهار داشت: «دانشگاه شهید باهنر در حال حاضر در رشته مهندسی منابع آب و سازه های آبی، ۶۳ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱ نفر دانشجو در مقطع دکتری دارد که تحت راهنمایی ۱۰ نفر عضو هیئت علمی هستند. این امکان خوبی است و نشان می دهد دانشگاه باهنر می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد».

رئیس دانشگاه باهنر بیان داشت: وظیفۀ دانشگاه، آموزش و تربیت محقق است. ما محققینی تربیت می کنیم که آمادۀ کشف راه حل مشکلات و معضلات جامعه هستند اما این امر مستلزم این است که دستگاه های اجرایی مشکلات و مسائل خود را به دانشگاه سفارش بدهند و هزینه پژوهش ها را بپردازند.

فدائی همایش ملی آبیاری را نمونه سفارش دستگاه اجرایی به دانشگاه برای یافتن راه حل دانست و افزود :«دانشگاه آمادگی دارد با سفارشی که از جامعه می گیرد برای مسائل راه حل پیدا کند».

وی با اشاره به تعدادی از پروژه های بزرگ در دست اجرا در کرمان گفت: اختصاص دادن تنها یک درصد هزینه های هر پروژه به تحقیق و پژوهش، در نهایت موجب کاهش هزینه های پروژه در مرحله اجرا خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi