پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:12:35 - چهارشنبه 12 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزیر علوم باید مرزبندی مشخصی با فتنه‌گران داشته باشد/ نمایندگان مجلس با‌‌ همان دغدغه‌ استیضاح فرجی دانا، در رأی اعتماد وزیر علوم جدید تلاش می‌کنند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قطعاً نمایندگان مجلس با‌‌ همان دغدغه‌ای که در خصوص استیضاح فرجی دانا داشتند، در مورد رأی اعتماد به وزیر جدید نیز تلاش کرده و از حضور عناصر فتنه‌گر در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد ” زهره طبیب‌زاده درباره خصوصیات وزیر علوم جدید اظهار داشت: کار نظام باید براساس تفاهم و مشارکت مشترک قوا با توجه به اصولی که فصل‌الخطاب رهبری است، انجام شود.

وی افزود: خواسته‌ها و گرایشات افراد و جریان‌های سیاسی نباید مسائل نظام را تحت‌الشعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر رهبری می‌فرمایند مسئولان نظام از انتخاب افرادی که در جریان فتنه نقش مستقیم و یا غیرمستقیم داشتند اجتناب کنند، به معنی ایجاد حریم ایمن در دستگاه‌های اجرایی کشور است تا در ورطه برخوردهای خصمانه و ضد امنیتی قرار نگیرد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: وزارت علوم دستگاه به شدت سیاسی است که می‌تواند تحت تاثیر افراطی‌گری‌های سیاسی، وقایعی هم‌چون فتنه ۷۸ و ۸۸ را رقم بزند.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با برخوردی منطقی و معقول و قراردادن فردی که درجات علمی‌اش بالا‌تر از فعالیت‌های سیاسی‌اش است، دانشگاه‌ها را به سمت رشد علمی سوق دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: همان‌طور که رهبری فرمودند وزیر علوم باید به ارتباط بین صنعت ودانشگاه قائل باشد و به اجرایی شدن و تحقق اقتصاد مقاومتی توسط نهاد علمی دانشگاه‌ها کمک کنند.

طبیب‌زاده اظهار داشت: اگر وزیری انتخاب شود که اولویت‌های خودش را مسائل رشد علمی دانشگاه‌ها قرار دهد طبعاً دانشگاه‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی جهت‌گیری می‌کنند و آنچه در نهادهای علمی صورت می‌گیرد در خدمت امنیت و ارتقای رشد علمی جامعه خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر دانشگاه‌ها روندی را که در یک سال اخیر داشتند و در آن احیای جریانات ساختارشکن دانشجویی شکل گرفته بود، ادامه دهند دانشگاه‌ها به سمتی خواهد رفت که باید انقلاب فرهنگی را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بسیاری از جریانات فتنه از دانشگاه‌ها شکل گرفت و از طریق جریانات دانشجویی بود، گفت: اگر به افرادی همچون علی افشاری‌ها در دانشگاه‌ها میدان داده شود، جو جامعه و دانشگاه‌ها فضایی ضد امنیتی به خود می‌گیرد بنابراین نه تنها آرامش و ثبات در دانشگاه‌ها به وجود نمی‌آید بلکه تنش را در جامعه تزریق می‌کند.

طبیب‌زاده ابراز داشت: رأی نمایندگان مجلس به وزیر علوم جدید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی داشتن مرزبندی با فتنه‌گران و به کار نگرفتن افرادی که در جریان فتنه بودند است.

وی افزود: اگر رئیس جمهور بخواهد روشی غیر از روش یک سال اخیر را برای دانشگاه‌ها پیش بگیرد و به سمت خواسته‌های رهبری حرکت کند باید کسی را معرفی و انتخاب کند که سیاست گذشته وزارت علوم را تغییر دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزیر علوم جدید باید افرادی را در وزارت علوم به کار بگیرد که محوریت فعالیت‌شان رشد جریان علمی دردانشگاه‌ها و همچنین ایجاد ثبات و آرامش باشد نه اینکه دانشگاه سهم جریان اصلاح‌طلب فتنه‌گر شود.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: قطعاً نمایندگان مجلس با‌‌ همان دغدغه‌ای که در خصوص استیضاح فرجی دانا داشتند، در مورد رأی اعتماد به وزیر جدید نیز تلاش کرده و از حضور عناصر فتنه‌گر در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi