پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:23:53 - سه شنبه 24 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس میراث فرهنگی زرند اعلام کرد:
ورود بانوان اتباع خارجی به بازار پته زرند
اسلامی گفت: بخشی از بانوان اتباع خارجی در حال تولید پته هستند و به دلیل اینکه بیشتر روی افزایش تولید متمرکز شده اند، باعث می‌شوند کیفیت پته پایین بیاید.

به گزارش دانشجو آزاد :محمداسلامی گفت: در حالی که تنها ۵ ماه از سال را سپری می‌کنیم، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند موفق شد با ثبت ۱۷۵نفر در سامانه اشتغال به تعهدات یک ساله خود عمل کند.

او ضمن قدردانی از واحد صنایع دستی این اداره افزود: تمام این اشتغال در بخش صنایع‌دستی محقق شده و در بخش‌های دیگر هنوز اسامی افراد در سیستم اشتغال بارگذاری نشده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند اظهار داشت: اینکه میزان اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی همیشه از پیشگامان این اتفاق است ۳ دلیل مهم دارد که در کنار هم می‌توانند نقش آفرینی کنند.

اسلامی از کمترین میزان سرمایه گزاری، کمترین زمان برای رسیدن به تولید، حمایت دولت و بخش خصوصی از صنعتگران (در جهت اعطای تسهیلات، رفع مشکلات، معرفی به بیمه‌های اجتماعی، خرید محصولات از سوی فولاد و سایر بنگاه‌های اقتصادی، و…) را دلیل این امر دانست.

رئیس میراث فرهنگی زرند از اشغال ۹۵درصدی بانوان در این بخش خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ نفر در بخش صنایع‌دستی فعالیت دارند که در کنار انجام امورات زندگی، نقش مهمی در کسب درآمد برای خانواده‌ها دارد.

اسلامی تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی اگر چه برخی تنها به عنوان شعار از آن استفاده می‌کردند، اما در شهرستان زرند ما معتقد به این نوع اقتصاد بوده و هستیم و درک کرده بودیم که نقشه راهی که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در قالب شعار‌های سال برای کشور ترسیم می‌کنند در صورت عملیاتی شدن می‌تواند تمامی مشکلات اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی دیگر را رفع کند.

او بیان داشت: هم اکنون شهرستان زرند در برخی رشته‌ها از جمله پته دوزی دارای بیشترین تعداد صنعتگر در استان است که بخش عمده‌ای از بازار پته استان با تلاش بانوان زرندی تامین می‌شود که البته این امر به کیفیت بالای تولیدات و افزایش کمیت با توجه به کیفیت مربوط است.

اسلامی افزود: متاسفانه بخشی از بانوان اتباع خارجی (افغانستانی ها) در حال تولید پته هستند و به دلیل اینکه بیشتر روی افزایش میزان تولید متمرکز می‌شوند باعث می‌شوند کیفیت پته پایین بیایید و چون بازار این نوع پته‌ها را هم به نام زرندی‌ها می‌شناسد قطعا باعث می‌شود بزودی ما سهم عمده‌ خود را در استیلای بازار استان از دست بدهیم.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان از خریداران خواست، در زمان خرید یا سفارش پته، حتما به فروشگاه‌های مجاز که از میراث فرهنگی مجوز دارند اقدام کنند تا بتوانیم همچنان اقتدار خود را در بازار پته استان از دست ندهیم.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi