پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:09:36 - چهارشنبه 5 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش مردم ایران به تبلیغات غرب، واکنش واپس زدگی است
خبرنگار ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگاه دولت بوش یا نمایندگان این دولت اعلام می کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند اما دیدیم مردم پرشورتر و باشکوه تر حضور پیدا می کردند.

به گزارش دانشجو آزاد ؛ مرتضی غرقی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان” در واکنش به مداخله رسانه های بیگانه به ویژه رسانه سلطنتی بی بی سی در انتخابات ایران گفت: اگر به شاخصه های یک حکومت مردمی در دنیا نگاه کنیم و بدانیم که حکومت فرمایشی نیست، متوجه می شویم یکی از شاخصه های آن پارلمان هاست و انتخاباتی که برگزار می شود.

خبرنگار ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: حکومت های مردمی از پشتوانه مردم برخوردار است و همانطور که دیدیم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات به نوعی مشروعیت نظام ایران را بارها مورد تایید قرار داده اند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور جایگاه بسیار مهمی دارد و طبیعی است که غربی ها روی این موضوع تمرکز داشته باشند و قصد به انحراف کشاندن و ایجاد خدشه در روند طبیعی مجلس را داشته باشند کمااینکه می بینیم بیگانگان و یک کشور خارجی دخالت کرده و بگوید مجلس تحت عنوان اصلاح طلبان را تایید می کنم یا به فلان فرد رای دهید.

غرقی اذعان داشت: تاریخ نشان داده است که هر گاه دخالت خارجی ها وجود داشته، مردم واکنش منفی نشان داده اند و آن را رد کرده اند؛ حال نیز مطمئن باشید که این بار هم همین شرایط ایجاد خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر هم کسی از لیست ارائه شده توسط بی بی سی رای بیاورد، به دلیل تایید این رسانه از آنها نیست، بلکه آنها بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در پیکره این نظام فعالیت وسابقه دارند؛ برخی از آنها نیز مسئولیت های جدی دارند و مردم نیز آنان را قبول دارند همانطور که طبیعی است اگر کسی روی اصولگرا ها دست گذاشت به آن مفهوم نیست که اینان نیز وابسته به انگلیس هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ای که باعث شده است که بی بی سی دست بر روی لیست اصلاح طلبان بگذارد شاید به این دلیل است که احساس می کند که رگه هایی از اصلاح طلبان با دیدگاه های غربی همخوانی دارد؛ اما این بدان مفهوم نیست که مردم نظرات بی بی سی را قبول دارند و به لیست آن رای می دهند.

غرقی با تاکید بر اینکه مردم بارها این موضوع را نشان داده اند؛ اظهار کرد: زمانی که درنیویورک بودم بارها می دیدم که دولت بوش یا نمایندگان این دولت اعلام می کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند اما دیدیم مردم پرشورتر و باشکوه تر حضور پیدا می کردند وواکنش آنها به تبلیغات غرب، واکنش واپس زدگی بود.

این خبرنگار صداو سیما ابراز کرد: جریان انحرافی انگلیس که سابقه خوبی هم ندارد، دست روی لیستی گذاشته و به مردم می گوید به آن رای دهند، اما در کشور ما دموکراسی وجود دارد و مردم خود نمایندگانشان را انتخاب می کنند و این مسئله مشت محکمی بردهان دشمنان خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمام تبلیغات منفی در چند دهه اخیر برای نشان دادن این بود که در جمهوری اسلامی دموکراسی وجود ندارد و این مسئله برای به انحراف کشاندن حضور پرشور مردم در انتخابات است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برخی کشورهایی که با ایران مشکل دارندبرای ضربه زدن به ایران از شگردهای متفاوتی اعم از جنگ، جاسوسی، تحریم و … استفاده کردند که به نتیجه نرسیدند و حال تلاش می کنند حضور مردم را خدشه دار کنند لذا باید مراقب باشیم در مسیری حرکت کنیم که انحرافی نباشد و درراه رسیدن به آرمان های امام و رهبری باشد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi