پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:32:32 - پنجشنبه 28 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هویت و همبستگی ملی قوم ها و مذهب ها در دانشگاه تحلیل شود
هویت و همبستگی ملی قوم ها و مذهب ها، مسائل سیاسی داخل و خارج کشور و شرایط جهانی در زمینه های کرسی های آزاد اندیشی، انتخابات و… به طور تخصصی و علمی در دانشگاه ها مطرح شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:فریدون رحیم زاده چهارشنبه در سی و ششمین نشست دوروزه کارگروه «هویت و همبستگی ملی» با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور در هرمزگان افزود: باید هویت و همبستگی ملی قوم ها و مذهب ها، مسائل سیاسی داخل و خارج کشور و شرایط جهانی در زمینه های کرسی های آزاد اندیشی، انتخابات و… به طور تخصصی و علمی در دانشگاه ها مطرح شود.
وی بیان داشت: دانشگاه ها همچنین وظیفه دارند جدا از مسائل آموزشی و تکنیکی با برخورداری از ظرفیت های علمی و نخبگان به عنوان اتاق فکر جامعه، مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را شناسایی کنند و به چالش بکشند.
رحیم زاده افزود: تنوع قومی مذهبی یک فرصت برای جامعه است که می توان با هم افزایی این ظرفیت ها در راه توسعه کشور گام برداشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز گفت: نگاه به قوم ها و مذهب ها در کشور نباید وابسته به دولت ها باشد که در این زمینه به تدوین راهبرد تازه ای با همکاری دانشگاه ها نیازمندیم.
به گفته بهروز اکرمی، ۳۵ درصد جمعیت استان اهل سنت است و شیعه و سنی از سال ها پیش با هم به طور مسالمت آمیز زندگی می کنند و در فعالیت های اجتماعی و سیاسی جامعه به خوبی مشارکت دارند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi