پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:33:44 - چهارشنبه 6 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش بین‌المللی «ابن‌هیثم و نور» در کرمان آغاز شد
همایش بین‌المللی ابن‌هیثم و نور در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس:محمدجواد فدایی دبیر علمی همایش صبح امروز در آئین افتتاحیه همایش بین‌المللی ابن‌هیثم و نور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دانشگاه باهنر کرمان ۴۰ سال قبل به همت مرحوم علیرضا افضلی‌پور و همسر ایشان فاخره صبا بنا نهاده شد و امسال چهلمین سال تاسیس این دانشگاه را جشن می‌گیریم.

وی بیان داشت: در حال حاضر این دانشگاه با ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۱۱ دانشکده، سه مرکز آموزش عالی، شش پژوهشکده و ۶۵۰ عضو هیئت علمی بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

فدایی افزود: فکر برگزاری این همایش توسط کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام به مناسبت سال جهانی نور مطرح و با توجه به چهلمین سال تاسیس دانشگاه باهنر و سابقه طولانی آن در دو رشته فیزیک و ریاضی در این واحد آموزش عالی برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشکده ریاضی در سال ۵۵ کار خود را آغاز کرد و از سال ۶۳ دانشجوی ارشد و از سال ۶۷ دانشجوی دکترا داشته است، ۲۰ سال قبل بخش ریاضی به دانشکده تبدیل شد و اکنون ۶۰۰ دانشجوی کارشناسی، ۲۶۲ دانشجوی ارشد و ۹۲ دانشجوی دکترا دارد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در سال ۹۰ بخش فیزیک دانشگاه شهید باهنر کرمان به دانشکده تبدیل شد و اکنون ۷۹۰ دانشجوی کارشناسی، ۱۲۰ ارشد و ۴۳ دانشجوی دکترا و ۱۸ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی دارد.

فدایی اظهار کرد: در همایش دو روزه ابن‌هیثم و نور در بخش تخصصی ۲۰ سخنران داریم که مطالعاتی در حوزه ابن‌هیثم و دانش مرتبط با این دانشمند مطالعه داشته‌اند و به سخنرانی می‌پردازند.

همایش بین‌المللی ابن‌هیثم و نور در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi