پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:46:01 - یکشنبه 22 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هزاران دانشجو در دانشگاه‌های کشور معتکف می‌شوند
در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رجب، مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان همزمان با روزهای دوم، سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری فارس، اسلام اعتکاف را به عنوان فرصتى براى بازگشت ‏به خویش و خداى خویش قرار داد، تا کسانى که از هیاهو و جنجال‌هاى زندگى مادى خسته می‌‏شوند، بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند، و با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر به زندگى خود ادامه دهند و خود را براى صحنه‏‌هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند و همیشه با یاد خدا تلاش کنند و خود را در محضر پروردگار ببینند و از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

از آنجا که پس از پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، سنت اعتکاف حیات دیگرى یافته و جمع زیادى از مشتاقان به ویژه جوانان بدان روى آورده‏‌اند، دانشگاه‌های سراسر کشور نیز هر سال در ماه مبارک رجب خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده می‌کنند.

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رجب، مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان در روزهای ایام‌البیض و همزمان با روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ( دوم، سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه) مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

استقبال دانشجویان از مراسم اعتکاف هر ساله بیشتر می‌شود و دانشگاهیان سراسر کشور برای شرکت در این مراسم معنوی از همان روزهای اول ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند تا از این قطار که به سمت رحمت الهی می‌رود جا نمانند.

* اعتکاف در دانشگاه شهیدبهشتی

امسال مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه شهیدبهشتی در مسجد الزهرا(س) این دانشگاه طی روزهای یکم تا چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام مراسم اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان این دانشگاه از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور که متقاضی شرکت در مراسم این دانشگاه هستند از ۲۳ فروردین ماه به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام در این مراسم اقدام کنند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مراسم باید به پایگاه الکترونیکی heyat.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

* اعتکاف در دانشگاه شریف

در دانشگاه صنعتی شریف نیز ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از امروز ۲۱ فروردین آغاز می‌شود و تا ۲۸ فروردین ادامه دارد.

مراسم اعتکاف در این دانشگاه در روزهای ۲ تا ۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند طریق سایت azzahraa.org در این مراسم ثبت‌نام کنند.

همچنین مناجات‌های سحر، سخنرانی، گعده با روحانیون و مراسم « ام داوود» از برنامه‌هایی است که در اعتکاف امسال دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به ظرفیت مسجد دانشگاه شریف، حدود ۷۰۰ نفر می‌توانند در این مراسم شرکت کنند و اولویت ثبت‌نام با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها خواهد بود. سخنرانان مدعو مراسم اعتکاف امسال در مسجد دانشگاه صنعتی شریف نیز حجج‌الاسلام قاسمیان، پناهیان و صدیقی خواهند بود.

* اعتکاف در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

مهلت ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ۱۵ فروردین ماه آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه دارد. این مراسم مختص دانشگاهیان بوده و اولویت با دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر است.

ظرفیت پذیرش پسران در این مراسم ۱۰۰ نفر و دختران ۱۵۰ نفر اعلام شده است.

* اعتکاف در دانشگاه علم و صنعت

ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت نیز تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای ثبت‌نام در مراسم اعتکاف این دانشگاه می‌توانند با مراجعه به سایت کانون قرآن و عترت این دانشگاه به نشانی www.guran.iast.ac.ir مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

مراسم معنوی اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲ تا  ۴ اردیبهشت ماه همزمان با ۱۳ تا ۱۵ رجب المرجب در مسجد الشهدای این دانشگاه برگزار خواهد شد.

* اعتکاف در دانشگاه تهران

ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران هم از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و هم اکنون ظرفیت برای حضور بانوان تکمیل شده است، آقایان نیز تا ۲۳ فروردین فرصت دارند تا برای حضور در مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران با مراجعه به نشانی الکترونیکی www.utmosque.ir ثبت‌نام کنند.

مراسم اعتکاف از ۲ اردیبهشت در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و تا ۴ اردیبهشت ادامه دارد.

* اعتکاف در دانشگاه شهیدبهشتی

مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه شهیدبهشتی نیز در مسجد الزهرا(س) این دانشگاه طی روزهای یکم تا ۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام در این مراسم باید به پایگاه الکترونیکی heyat.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

ثبت‌نام مراسم اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان این دانشگاه از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده است و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور که متقاضی شرکت در مراسم این دانشگاه هستند نیز از ۲۳ فروردین ماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این مراسم اقدام کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi