پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:38:47 - یکشنبه 8 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف اردوهای جهادی ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هاو موسسات آموزش عالی استان کرمان از حضور بیش از ۱۳۰۰ دانشجو در قالب بیش از ۶۰ گروه جهادی در گروه های تخصصی عمرانی،آموزشی ،فرهنگی و آموزشی خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد“؛ ناصر بهروز، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار سفیرجنوب افزود: حرکت های جهادی یکی از خیرات و برکاتی  است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم  و یک عده ای جوان متدین ،خوب و شایسته از مجموعه ی دانشگاهها در ایام فراغتشان  تابستان و نوروز  بحث خدمت رسانی ، ترویج فرهنگ گفتمان انقلاب  ، خدمت به محرومین و مستضعفین را در دستور کارشان قرار می دهند .

ناصر بهروز افزود: یک سری محرومیت ها وجود دارد که اردو های جهادی در بحت خدمت به محرومین ، ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در قالب هایی مثل توانمند سازی مردم  آموزش به مردم و خدمات رسانی در حوزه ی بهداشت و درمان  ، دامپروری در عرضه ترویج کشاورزی در جنوب استان کرمان که یکی از قطب های کشاورزی  ایران شناخته می شود بحث ترویج را در این زمینه انجام می دهند .

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: بیش از ۱۶ عرضه وجود دارد که بچه های جهادی در این قالب ها خدمت رسانی می کنند که ان شاء الله این خدمت رسانی مورد رضای خدا باشد .

وی افزود:  توانمند سازی مردم بحث مهمی است  که در کنار اقدامات عمرانی انجام می شود به گونه ای که مردم بتوانند توانمند بشوند ، خیلی از بسترهایی که در روستاها فراهم است و به لحاظی این ظرفیت ها مغفول مانده اند و بتوانند این ظرفیت ها را فعال کنند و به مردم آموزش بدهند ، مردم خودشان  بتوانند در بحث معیشیت و زندگی شان توانمند بشوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل که از سوی مقام معظم رهبری نامگزاری شده است افزود: فراهم کردن بستر بحث اقتصاد مقاومتی اولویت اردوهای جهادی است به گونه ای که بتوانیم شغل ایجاد نماییم و کار را برای مردم تسهیل کنیم و آموزش را به مردم یاد بدهیم و مردم بتوانند از ظرفیتی که در روستاها وجود دارد استفاده کنند .

بهروز افزود: امروز اردوهای جهادی یکی از برکات و کارهای شایسته ای است که مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری بوده است و همیشه از این حرکت فرهنگی و خودجوشی که توسط جوانان انجام می شود به نیکی یاد کرده است و آن را به  مصداق آیه قران می داند و می فرماید اگر زمانی تعدادی جوان مؤمن ، متدین و متشرع در یک روستا حضور پیدا کنند و صرف حضور  این ها مصداق آیه ی قرآن است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان افزود: اردوهای جهادی یکی از فرهنگ های خوبی است که دارد جا می افتد و کسانی که در آینده قرار است مسئول بشوند و مسئولیت بپذیرند باید با بحث درد ، محرومیت های مردم و مشکلات مردم اشنا بشوند و آینده فهم این را داشته باشند که مردم چه مشکلاتی دارند و بهتر مشکلات مردم را لمس نمایند و این هم از خیرات و برکاتی هست که انقلاب داشته است.

بهروز افزود: در ایام نوروز قریب ۱۳۰۰ دانشجو در قالب بیش از ۶۰ گروه جهادی در گروههای تخصصی مثل گروههای که در حوزه بهداشت و درمان و دامپزشکی کار می کنند تخصصی  هستند و گروههای هم وجود دارد که چند منظوره کار می کنند و در بحث های عمرانی  ، آموزشی ، فرهنگی و آموزش به مردم مثل صایع دستی در استان کرمان  فعالیت می کنند و فعالیتشان از ۲۰ اسفندماه ۹۴ شروع شده و تا ۱۳ فروردین ۹۵ادامه دارد.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi