پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:23:49 - پنجشنبه 20 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف ارائه فرهنگ مشترک کشورهای فارسی زبان در آیین گرامیداشت نوروز است
دبیر همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان اظهار داشت: هدف ارائه فرهنگ مشترک کشورهای فارسی زبان در آیین گرامیداشت نوروز است.

بسم الله خرم دبیر همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد گفت: ایران وافغانستان یک سابقه تاریخی طولانی داشته اند و جای این برنامه در کرمان خالی بوده    است.

خرم افزود:  دانشجویان افغان دانشگاه باهنر کرمان این فرصت به وجود آمده را مغتنم شمرده و فرهنگ بسیار نزدیک ایران و افغانستان را معرض نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به برنامه های آتی در حوزه زبان فارسی عنوان کرد:  در نورورز سال آینده از همزبانان تاجیکی دعوت به عمل می آوریم و هدفمان این است که کل کشورهایی که فرهنگ گرامیداشت عید باستانی نوروز را دارند در بر بگیریم.

دبیر همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی استان پیشنهاد داده است که این برنامه در باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم که از اماکن تاریخی کرمان می باشند برگزار گردد که برای نمایش گوشه هایی از فرهنگ و تاریخ ما بسیار جالب توجه می باشد.

خرم در پایان عنوان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاه مشترکی بین دانشجویان ایرانی و افغان شامل صنایع دستی، لباس های محلی، نقاشی و غذاهای محلی  برگزار شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi