پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:59:47 - دوشنبه 11 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیمی از هزینه تحقیقات واحدهای تولیدی به عنوان مالیات تلقی می شود
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از پذیرش پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر قبول نیمی از هزینه های تحقیقاتی واحدهای تولیدی به جای مالیات آنها در دولت و ارسال این پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا؛ دکتر علی اصغر توفیق روز دوشنبه در افتتاحیه کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه امیر کبیر گفت: امیدواریم این طرح به زودی در مجلس مصوب شود و درصورت تصویب آن، واحدهای تولیدی که منابع مالی خود را صرف تحقیق می کنند نیمی از هزینه ها به عنوان مالیات پرداختی آنها مورد قبول قرار می گیرد.

وی درباره فعالیت های وزارت صنعت درخصوص ایجاد شهرک های علمی فناوری در مناطق مختلف کشور گفت: هرچند وزارت علوم نیز در زمینه راه اندازی پارک های علمی و فناوری به صورت جدی وارد عمل شده است اما وزارت صنعت نیز در کنار آن تاکنون شش شهرک علمی فناوری در استانهای مختلف همچون اصفهان، خراسان، فارس و همدان ایجاد کرده است.

به گفته توفیق آن دسته از شرکتهایی که در شهرک های علمی و فناوری استقرار یابند زمین با ۳۰ درصد تخفیف و به صورت اقساطی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

**اجرای طرح پسا دکتری صنعتی در آینده نزدیک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین طرح دوره های پسا دکتری صنعتی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: شکل گیری این طرح در جلساتی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و بهداشت و مسوولان وزارت صنایع مطرح شد و طرح موضوع به این شکل بود که همانطور که دانشجویان رشته های پزشکی بعد از فارغ التحصیلی برای راه اندازی مطب در تهران یا ورود به دوره های تخصص، ملزم به گذراندن طرح در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند چگونه می توان همین طرح را برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی در محیط صنعت پیاده سازی کرد.

وی توضیح داد: در طرح پسا دکتری صنعتی، فارغ التحصیلان دوره های دکتری تخصصی درصورتیکه قصد فعالیت به عنوان هیات علمی دانشگاه ها داشته باشند قبل از اشتغال به این وظیفه، یک سال در محیط های صنعتی کار کنند.

توفیق به برخی مخالفتها و موافقتها با اجرای این طرح آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: برخی معتقد بودند که می توان این طرح را می توان حین خدمت اعضای هیات علمی و در طول دوره پنج سال اول فعالیت آنها اجرا کرد که البته هنوز طرح نهایی نشده است و می توان از نظرات کارشناسی فعالان دانشگاهی و صنعتی در بهبود آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi