پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:09:19 - سه شنبه 14 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگاه سیاسی به دانشگاه نداریم
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دانشگاه نگاه سیاسی نداریم زیرا دانشگاه یک محل علمی و آکادمیک است.

به گزارش“دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا، حجت الاسلام “علی عسگری”  اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جهاد علمی را وظیفه اصلی خود می‌داند و به همین علت با جناح‌های مختلف در مجلس ارتباط داشته و آنان نیز دانشگاه آزاد را حمایت می کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به خروج سالیانه تعدادی زیادی از دانشجویان از کشور، تصریح کرد: متاسفانه با تمام تلاش هایی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی انجام دادند، نیازهای دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوران تحصیلات تکمیلی پاسخ داده نشده و سالانه شاهد خروج بسیاری از جوانان به خارج از کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در یک سال ۱۵۰ هزار تقاضای اعزام به خارج برای تحصیلات تکمیلی ارائه شده بود، ادامه داد: شاهد هستیم که بسیاری از افراد به دانشگاه‌های دست چندم کشورهای اطراف مانند ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان می‌روند.

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: ۷۰ هزار عضو هیات علمی و ۱۵۰ هزار آزمایشگاه برای ایجاد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد فراهم شده و ۲۵ هزار عضو هیات علمی در چند سال آینده جذب خواهند شد به طوری که جذب سالانه ۵ تا ۶ هزار نفر محقق خواهد شد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بحث تحصیلات تکمیلی تاکید کرد: این موضوع به یک مطالبه تبدیل شده و زمانی که نمایندگان مجلس با توجه به مطالبات مردم امکانات دانشگاه آزاد را می‌بینند، از دانشگاه آزاد حمایت می‌کنند.

وی از وجود ۱۱ هزار آزمایشگاه به صورت آنلاین و قابل دسترس خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد درباره کلاس درس، استاد و سایر امکانات هیچ محدودیتی ندارد و بومی گزینی بر اساس توصیه‌های مراجع تقلید جزء اولویت‌های دانشگاه آزاد است.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد با نمایندگان مجلس بر اساس تعامل سازنده، جدی و اثر بخش است، افزود: با اطلاع رسانی صحیح سعی داریم مطالبات به حق نمایندگان مجلس که در واقع خواسته‌های مردم است را پاسخ دهیم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی، خاطرنشان کرد: در این توسعه عدالت فرهنگی را مد نظر قرار داده ایم به طوریکه در گذشته ۷۰ درصد تحصیلات تکمیلی در تهران متمرکز بود و ۳۰ درصد در شهرستان‌ها اما امروز این چرخه با توجه به شرایطی که در شهرستان فراهم شده، برعکس شده است.

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi