پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:05:44 - چهارشنبه 6 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نهادهای اقتصادی باید شفاف‌سازی مالی انجام دهند
نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: ۷۰ درصد نهاد‌های اقتصادی در کشور از شفافیت اقتصادی برخوردار نیستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز ‌در نشست دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد کرمان با موضوع راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه موضوع مفاسد اقتصادی در کشور امروز به یکی از موضوعات مهم جامعه تبدیل شده است، اظهار داشت: در هر مجلسی از کوچک و بزرگ مردم به این موضوع می‌پردازند و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دنیاگروی بعضی از مسئولان مردم را نسبت به فعالیت‌های اقتصادی در کشور بدبین کرده است، افزود: این بدبینی می‌تواند پایه‌های نظام را متزلزل کند و اعتماد مردم را نسبت به نظام به چالش بکشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه عدم وجود نظارت‌های لازم مالی در حوزه اقتصادی نگران‌کننده است، تصریح کرد: بعضی‌ها می‌خواهند با ایجاد بدبینی در جامعه دل مردم را خالی کرده تا به اهداف خصمانه خود برسند.

وی با بیان اینکه با جدیت با بروز مفاسد اقتصادی در کشور مبارزه می‌کنیم، گفت: یکی از دلایل بروز مفاسد اقتصادی در کشور عدم شفافیت اقتصادی است و همین عدم شفافیت زمینه‌‌ساز بروز بسیاری از مفاسد است.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از حدود یک سال و نیم قبل پیگیر تصویب قانونی برای شفافیت اقتصادی نهادهای اقتصادی در کشور بودیم، خاطر‌نشان کرد: از اسفند ماه امسال همه نهاد‌های اقتصادی در کشور موظف به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به صورت شفاف هستند.

وی با بیان اینکه بدون وجود اطلاعات اقتصادی نمی‌شود کشور را اداره کرد، گفت: حدود ۷۰ درصد نهاد‌های اقتصادی در کشور از شفافیت اقتصادی برخوردار نیستند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی نیز به دلیل عدم شفافیت اقتصادی به وجود می‌آید، اظهار داشت: با تصویب این قانون اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی کشور می‌افتد و از بروز بسیاری از مفاسد اقتصادی جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام موسسات و نهاد‌های عمومی و غیر‌دولتی از جمله شهرداری‌ها‌، هلال‌احمر، موسسات خیریه، نهاد‌های انقلاب اسلامی موظف به ارائه اطلاعات اقتصادی هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: حذف رانت‌ها و فساد‌ها در دستور کار مجلس است و مجلس با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi