پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:19:26 - دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نسبت به رشته‌های علوم‌انسانی بی‌توجه هستیم
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ارزش و جایگاه علوم انسانی در کشورهای پیشرفته نسبت به سایر علوم و حتی علوم پایه بیشتر است اما متاسفانه، چنین دیدگاهی در ایران وجود ندارد.

به گزارش دانشجو آزاد: دکتر حسین هرسیج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارائه بسته‌های تشویقی به دانشجویان می‌تواند در جهت بهبود وضعیت رشته‌های علوم‌پایه اثرگذار باشد، تصریح کرد: پرداخت حقوق ماهیانه، اولویت‌داشتن برای برخورداری از خوابگاه، اعزام دانشجویان به سفرهای خارجی به منظور شرکت در سمینارها و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی می‌تواند به بهبود وضعیت رشته‌های علوم‌پایه کمک‌کند.

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم ارائه بسته‌های تشویقی یک هزینه برای کشور به حساب‌می‌آید؛ چرا که علوم‌پایه یک نیاز اساسی برای کشور است و به توسعه کشور در زمینه‌های علمی کمک‌می‌کند. یونسکو، سال ۲۰۲۲ میلادی را، سال “علوم‌پایه برای توسعه پایدار” نام‌گذازی کرد. این‌گونه نامگذاری‌ها نباید منجر به این موضوع شود که توسعه رشته‌های علوم‌انسانی را به دست فراموشی بسپاریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بسیاری از مسائل کشور مانند اقتصاد، چگونگی حکمرانی و سیاست‌بین‌الملل مربوط به حوزه علوم‌انسانی می‌شود. ارزش و جایگاه علوم انسانی در کشورهای پیشرفته نسبت به سایر علوم و حتی علوم پایه بیشتر است. متاسفانه، چنین دیدگاهی در ایران وجود ندارد و دانشجویانی که ضعیف‌تر هستند وارد این رشته‌ها می‌شوند. باید با یک برنامه دراز مدت درباره توسعه علوم‌انسانی بیندیشیم و افراد نخبه را در این رشته‌ها جذب‌کنیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi