پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:09:16 - یکشنبه 16 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نتیجه کنکور دکتری ۹۵، ملاک قبولی در دانشگاه نیست! +فیلم
چند مرحله‌ای شدن کنکور در مقاطع مختلف همیشه دردسرهایی برای دانشجویان و داوطلبان کنکورهای سراسری داشته است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زمزمه کاهش تاثیر مستقیم نتیجه کنکور در مقاطع مختلف، سالهاست که شنیده می‌شود و هر سال به میزانی اعمال می‌شود اما معمولا داوطلبان از اعمال بدون اطلاع قبلی (سالی که قرار است نتیجه آن در کنکور مؤثر شود) آن گلایه دارند.

کنکور دکتری ۹۵ نیز از این ماجرا مستثنی نبود و کماکان اعتراضاتی در گوشه و کنار از داوطلبان به گوش می‌رسید که نشان می‌داد انگار پیش‌‌بینی‌های لازم برای نحوه تغییر در تاثیر مستقیم آزمون لحاظ نشده است.

برای دیدن فیلم   دانلــــــــــــــود   کنید.

بر اساس این ادعا داوطلبان در سال های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید سوابقی از جمله مقاله، پژهوش، تحقیق و … داشته باشند و بر اساس نمرات آن سالها و مصاحبه و آزمون احتمالی که دانشگاه مورد انتخابشان قرار است برای آنها برگزار کند قبول خواهند و این در حالی که این تصمیم به یکباره اتخاذ و اعمال شده است.

طبیعتاً در سالهایی که دانشجویان باید به فکر جمع آوری رزومه مناسب اعم از تحقیق، پژوهش و مقاله و همچنین تلاش برای کسب نمرات خوب می‌بودند، از این تصمیم بی اطلاع بوده و احتمالاً بیشتر زمان خود را به تمرین برای کسب نمره مناسب در کنکور دکتری گذرانده‌اند و اکنون به یکباره با این تصمیم مواجه می‌شوند.

این تغییر ناگهانی می‌تواند آسیب‌هایی برای اقشار دانشجو و داوطلب ادامه تحصیل در مقطع متبوع را داشته باشد؛ حتی می‌شود گفت که این تصمیم‌گیری‌ها ممکن است منجر به تغییرات تاثیرگذار در روند زندگی یک دانشجو یا داوطلب کنکور شود.

پاسخ سازمان سنجش به این چالش اما ارجاع به مراجع قانونی است؛ توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش، در این باره می‌گوید که مجلس شورای اسلامی این قوانین را وضع کرده و ابلاغ می‌کند.

در ادامه، گزارش از ماجرای سردرگمی دانشجویان داوطلب کنکور دکتری ۹۵ را می‌بینید که احتمالا با این تغییر ناگهانی، با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi