پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:12:30 - سه شنبه 31 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نتایج بیستمین المپیاد دانشجویی کشور اعلام شد/ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر رتبه اول المپیاد عمران
نتایج نهایی بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس ؛نادر فنایی سرپرست تیم مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر در بیستمین المپیاد علمی دانشجویی با اشاره به اعلام نتایج نهایی این المپیاد، گفت: بیستمین المپیاد علمی دانشجویی مردادماه امسال در ۱۷ رشته برگزار شد که سیدمهدی سیدان از تیم مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر در رشته عمران به مقام اول المپیاد دست یافت.

وی در رابطه با مراحل برگزاری این المپیاد اظهار داشت: در ابتدا هر دانشگاه سراسری می‌تواند ۵ نفر از دانشجویان سال سوم یا چهارم خود را به یکی از دو شکل آزمون داخلی یا بر اساس معدل، انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کند.

فنایی ادامه داد: سازمان سنجش، استان‌های کشور را به هشت قطب دسته بندی کرده است که استان تهران در قطب یک است و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مرحله اول المپیاد که در اردیبهشت ماه هر سال به صورت همزمان در مراکز هشت قطب کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی افزود: از میان شرکت کنندگان در هر قطب ۵ نفر و در قطب یک ۱۰ نفر برای مرحله دوم برگزیده می‌شوند و به همراه ۱۵ نفر اول کنکور کارشناسی ارشد همان سال، ۶۰ شرکت کننده نهایی مرحله دوم المپیاد که در اواسط مرداد برگزار می‌شود را تشکیل می‌دهند و در نهایت پس از برگزاری این آزمون به مدت دو روز و در چهار نوبت، شرکت کنندگان از یک تا شصت رتبه بندی شده و نتایج در اواخر شهریور در سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

فنایی گفت: بیستمین المپیاد نیز در دو مرحله در دو روز در دانشگاه تربیت مدرس و در چهار نوبت «تحلیل سازه و مقاومت مصالح»، «طراحی سازه‌های بتنی و فولادی»، «مکانیک سیالات و هیدرولیک» و «مکانیک خاک و پی‌سازی» برگزار شد که هر نوبت شامل ۶ سوال بود.

به گفته وی، رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی این آزمون بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد می‌توانند در هر گرایش و هر دانشگاهی که تمایل داشته باشند دوره ارشد خود را سپری کنند. همچنین نفرات اول تا سوم این آزمون به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده و از مزایای این بنیاد بهره مند می‌شوند.

شایان ذکر است، علی گلذاری دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز رتبه دوم المپیاد دانشجویی را کسب کرده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi