پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:26:00 - شنبه 18 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطاب به وزیر امور خارجه‌ انجام شد؛
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۶ استان کشور پیرو اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۶ استان کشور پیرو اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد، با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه‌ کشورمان واکنش نشان دادند.

به گزارش دانشجو آزاد: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ١۶ استان کشور طی نامه‌ای خطاب به امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه خواستار برخورد قاطع با عوامل اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إنَّ هَٰذَا ٱلقُرءَانَ یَهدِی لِلَّتِی هِیَ أَقوَمُ وَ یُبَشِّرُ ٱلمُؤمِنِینَ ٱلَّذِینَ یَعمَلُونَ ٱلصَّـٰلِحَٰتِ أَنَّ لَهُم أَجرٗا کَبِیرٗا» / بى‌تردید این قرآن به استوارترین آیین هدایت مى‌کند، و به مؤمنانى که کارهاى شایسته انجام مى‌دهند، مژده مى‌دهد که براى آنان پاداشى بزرگ است. / آیه ۹ سوره اسراء

جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان
وزیر محترم امور خارجه، سلام علیکم.

در پی اقدامات متعدد کشور شیطان صفت سوئد، به خصوص در اهانت اخیر و مجدد آن به ساحت ارجمند و متعال قرآن کریم و عدم توجه و اهمّیّت به احساسات پایمال شده و جریحه دار شده مسلمانان جهان اسلام به خصوص کشور عظیم‌الشأن ایران، بدین صورت هر گونه اقدام مجدد در راستای بی‌احترامی به قرآن کریم برابر با توهین بلاشک به ارزش‌های برخواسته از متن جامعه ایران و اعتقادات مسلمانان جهان است.

حمایت از هتاکان و دشمنان، به طور قطع و صریح اعلام دشمنی با اسلام و آیات هدایتگر خداوند عزوجل است. حال دیگر مسلمین جهان به خصوص جامعه غیور شهید پرور ایران، تاب و تحمل این امر خطا و نابخشودنی را برنتافته، و خواستار برخورد قاطعانه و عدم مماشات با دشمنان اسلام است به گونه‌ای که در خور شأن کشور جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مرکز جهان اسلام، سردمدار و حافظ ارزش‌های اسلامی و پرچمدار راه انبیاء و ائمه اطهار و از سوی دیگر پیشران و جلو‌دار نظم نوین جهانی در مسیر حرکت به سمت آرمان جهانی ظهور است، باشد.

در همین راستا ما خواستار برخورد قاطعانه با دولت سوئد و دولت‌های دخیل مستقیم و غیر مستقیم در این امر هستیم. جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان میراث‌دار جبهه مقاومت حق علیه باطل، الگویی پیشگام و با تشکیل ائتلاف دول اسلامی به اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه کشور سوئد اقدام نماید. به علاوه شکایت از دولت سوئد در دادگاه بین‌المللی و قطع تمامی روابط دیپلماتیک خود با آن اقداماتی قابل بدیهی و انتظار تلقی می‌شود.

همچنین ناظر به موضع گیری رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی که فرمودند: «وظیفه آن دولت [سوئد]آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشور‌های اسلامی تحویل دهد.»؛ بدین ترتیب ما خواهان اشد مجازات برای هتاکان به ساحت مبارک و متعال قرآن کریم و دیگر هم پیمانان، به خصوص بازیگران مستکبر پشت پرده که به عنوان دشمنان قرآن و اسلام، در حال انجام اقدامات جنایتکارانه هستند، می‌باشیم. بدین منظور که درس عبرتی شوند برای آنانی که می‌خواهند مقدسات مسلمانان را برای توطئه بیهوده در راستای توهم تلاش برای تداوم حیات سیاسی کشور غاصب صهیونیستی و ضد انسانی اسرائیل در منطقه جنوب غربی آسیا به بازی گرفته و حقوق دو میلیارد مسلمان جهان را ضایع کنند، مادامی که دیگر احدالناسی به خود جرأت بی احترامی و هتاکی نسبت به کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و جمیع مقدسات مسلمانان را به خود ندهد. 

بنابر مقتضیات زمان بر ما واجب است که برای مقابله با دشمنان، تمام کشور‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان را به یک وحدت همه جانبه، در مقابل استکبار جهانی فرا بخوانیم که این اجماع صف آرایی قدرتمند جبهه حق علیه باطل و نمایانگر اقتدار درون‌زای مکتب اسلام خواهد بود. 

ما دانشجویان، به علت هتک حرمت متعدد به ساحت مقدس قرآن کریم توسط کشور خاطی سوئد و عدم برخورد قاطع این کشور با آمرین این امر، از وزیر محترم امور خارجه کشور، آقای دکتر امیرعبداللهیان؛ خواهان برخورد قاطع با دولت مذکور و دولت‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم دخیل در این امر هستند، می‌باشیم. بدین ترتیب که از دولت‌های سوئد و دانمارک در دادگاه بین‌المللی شکایت کرده و تقاضای تحویل افراد خاطی به دستگاه قضایی کشور‌های مسلمان صورت بگیرد و در صورت عدم تحویل افراد خاطی، تحریم و قطع رابطه با کشور‌های مذکور توسط دول اسلامی در دستور کار قرار بگیرد تا مرهم و آرامش خاطری بر قلوب مومنین و مومنات، به خصوص امام زمان (عج) گردد.

هر چند که عذرخواهی رسمی کشور‌های خاطی شاید قدری از تبعات تنبیهی آنان از سوی دول اسلامی کم کند، اما بی‌شک جمهوری اسلامی تا برخورد جدی و مجازات عاملین و مسببین این اقدام هتاکانه آرام نخواهد نشست و این اقدام را درس عبرتی برای کشور‌ها و افرادی که فکر چنین هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات اسلام عزیز را در سر می‌پرورانند، قرار خواهد داد.

در اینجا خواهان امضا این بیانیه متقن از طرف تمامی افرادی که با ما در این امر به معروف جهانی و اثر‌گذار، هم کفو وهم قدم هستند، می‌باشیم تا بتوانیم با همراهی شما عزیزان مومن، دغدغه‌مند و دلسوز صدای خود را هر چه بلند‌تر و رسا‌تر به مسئولین تصمیم‌گیر انتقال دهیم.

وَ قُل جَاءَ ٱلحَقُّ وَزَهَقَ ٱلبَـٰطِلُ إِنَّ ألبَـٰطِلَ کَانَ زَهُوقا/ آیه ۸۱ سوره اسراء

امضا کنندگان:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مازندران
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کردستان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi