پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:45:43 - شنبه 5 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مکان یابی ۵۰ آزمایشگاه مرجع / اختصاص بودجه متمرکز برای تکمیل آزمایشگاه ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از سیاست های کشور در حوزه فناوری راه اندازی آزمایشگاه های مرجع است و اکنون در وزارت علوم و فناوری مکان یابی ۵۰ آزمایشگاه مرجع انجام شده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا ؛  محمد فرهادی روز شنبه در آیین آغاز به کار سومین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افزود: خوشبختانه در بودجه امسال ردیف بودجه متمرکز برای تکمیل آزمایشگاه ها دیده شده است.

وی گفت:داشتن آزمایشگاه مرجع از سیاست های کشور است و باید این آزمایشگاه ها گسترش یابد.

وی با اشاره به این که از دو سال پیش همکاری خوبی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم و فناوری با انعقاد تفاهم نامه ای آغاز شده بیان کرد: امسال نیز تفاهم نامه خرید تجهیزات ساخت داخل نیز منعقد شده است و دانشگاه ها باید در این زمینه فعالیت کنند.

فرهادی اظهارکرد: ارایه یارانه ۵۰ درصدی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل از اقدامات خوبی در این زمینه می باشد و خوشبختانه تا کنون معاونت علمی در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد:از دهه ۶۰ به بعد زمینه رشد محصولات ایرانی فراهم شده و در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت های خوبی انجام شده و امروزه با توجه به این که حد و مرزی در علم وجود ندارد شاهد استفاده این تجهیزات در رشته ها و شاخه های مختلف علوم هستیم و تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در رشته های مختلف در حال استفاده است.

وی بیان کرد:ازجمله برنامه های وزارت علوم در آینده بازنگری تحصیلات تکمیلی است و راه اندازی رشته های جدید می باشد، زیرا عمر رشته های قدیمی تمام شده است.

وی افزود:در زمینه تحقیقات مرز دانشی و تحقیقات کاربردی نیز باید کار شود و باید تحصیلات تکمیلی ما به این سمت حرکت کنند و دانشگاه های ما نیز به سمت کاربردی شدن قدم بردارند.

در این آیین اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری ، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران از ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi