پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:05:42 - پنجشنبه 9 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
موضع گیری های رهبری اثبات چندین باره اقتدار جمهوری اسلامی است /برخورد دولتمردان در حدِ شان نظام اسلامی باشد
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان گفت: موضع گیری های رهبری اثبات چندین باره اقتدار جمهوری اسلامی است.

رضا ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با اهمال آل سعود در مدیریت حج گفت: در تمام اماکن مذهبی و زیارتی مانند مکه، کربلا، مشهد، سوریه و… تمام اتفاقاتی که برای زائران می افتد بر عهده کشور میزبان بوده و در فاجعه منا می توان به وضوح ضعف مدیریت و بی کفایتی رژیم سعودی در اداره مناسک حج را دید.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: از اخباری که به گوش می رسد می توان حدس زد این حادثه اتفاقی نبوده و اهداف نهفته ای پشت این ماجرا وجود داشته زیرا این تنها تجمع انسانی در ابعاد وسیع نیست، در ایام محرم و روز اربعین ما شاهد تجمع میلیونی مسلمانان در کربلا هستیم که جمعیت چندین برابر مراسم حج بوده اما تاکنون چنین فاجعه ای رخ نداده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به موضع گیری ضعیف دولتمردان در رابطه با این فاجعه انسانی اظهار داشت: نکته دیگری که در بحث منا حائز اهمیت است این است که دولت عربستان حاضر نمی شود به مسئولین بهداشت و هلال احمر ایران اجازه همکاری در کمک رسانی به مصدومین و بازگرداندن جانباختگان را بدهد و این بدلیلِ ضعف دولت در موضع گیری هایش نسبت به این قضیه است.

وی در ادامه گفت: درخواستی که ما به عنوان تشکل های دانشجویی از دولت داریم این است که رفتارهایشان در شان جمهوری اسلامی باشد زیرا تا کنون هم در سازمان ملل و سخنرانی رئیس جمهور و هم در خصوص موضع گیری های وزارت خارجه ضعیف عمل شده و انتظارات جامعه ایرانی برآورده نشده است.

ایرانمنش در خصوص موضع گیری های قاطعانه رهبری در سخنرانی روز گذشته ایشان عنوان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا چه در ارسال پیام تسلیت و چه در سخنرانی های بعدی همواره آل سعود را مقصر و مسئول این اتفاق دانسته اند بدلیل اینکه کشته شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر اتفاق عادی نیست و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد این حادثه بر اثر ازدحام جمعیت رخ داده باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: همیشه سخنان رهبری در کنار اهمال دولتمردان، قوتِ قلب ملت ایران است و این بار نیز با مطرح کردن پاسخ سخت و خشن از جانب ایران نسبت به کم کاری های آل سعود اقتدار جمهوری اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از این موضع گیری های مقتدرانه ولی امر مسلمین، دیگر مسئولین و سیاست خارجه هم در جوامع بین المللی برای احقاق حق جان باختگان و مصدومین این حادثه خونین با اقتدار و در حدِ شان ایرانی برخورد کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi