پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:58:12 - شنبه 20 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس بنیاد نخبگان استان کرمان:
مهمترین هدف طرح بورسیه صنعتی، توانمندسازی دانشجویان برتر دانشگاه‌ها است
نشست دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان برگزار شد.

   به گزارش دانشجو آزاد:  نشست دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان طرح‌ها و تسهیلات اعطایی بنیاد و شرایط اخذ این تسهیلات را تشریح کرد.

وی ضمن معرفی شیوه‌نامه‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی، طرح بورسیه صنعتی و ظرفیت بالای استان جهت اجرایی‌سازی این آئین‌نامه‌ها به تشریح سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان پرداخت و اظهار داشت: مهمترین محور‌ها در بنیاد ملی نخبگان، اثرگذاری و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل کشور و همچنین مسئله اشتغال نخبگان است.

او در ادامه مهمترین هدف پیاده سازی طرح بورسیه صنعتی در استان را توانمندسازی دانشجویان برتر دانشگاه‌ها جهت ورود به عرصه کار عنوان کرد و اظهار داشت: هدف این طرح تضمین شغلی دانشجویان مستعد و آماده‌سازی محیط مناسب جهت آموزش عملی دروس دانشگاهی به آنان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان از همکاری نخبگان با طرح‌های اولویت‌دار استانی خبر داد و گفت: طرح‌های اولویت داری که به تصویب شورای راهبردی و فناوری تولید دانش‌بنیان برسند، با کمک اعضای هیئت علمی در قالب هسته‌های مسئله‌محور و با مشارکت صاحب مسئله عملیاتی می‌شوند.

وی ضمن اشاره به حمایت بنیاد نخبگان استان از طرح‌های اولویت‌دار استان، خاطرنشان کرد: این طرح در تلاش است تــا عــلاوه بــر اســتفاده از ظرفیت‌هــای نخبــگان در حــل مســائل کشــور، زمینه‌هــای لازم بــرای پیونــد میــان پژوهشــگران و سیاســت‌پژوهــان بــا بدنه‌هــای سیاســت‌گذاری را ایجــاد کند و در طــول ایــن فرآینــد ضمــن ارتقــاء مســئولیت‌پذیری نخبــگان در قبــال مســائل، بســتر‌های لازم بــرای آشــنایی بــا مســائل واقعــی و شــیوه‌های پرداختــن بــه آن را فراهــم آورد.

 سرگزی افزود: طرح‌های اولویت داری که به تصویب شورای راهبردی و فناوری تولید دانش‌بنیان برسند، با کمک اعضای هیئت علمی در قالب هسته‌های مسئله‌محور و با مشارکت صاحب مسئله عملیاتی می‌شوند. 

* لزوم افزایش همکاری‌های مشترک

در ابتدای این نشست حسین محبی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، به معرفی ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان برای همکاری با بنیاد نخبگان استان پرداخت و بر توسعه همکاری‌های دانشگاه و بنیاد نخبگان تاکید کرد.

 او با اشاره به توانمندی ها، ظرفیت‌ها و جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از دانشجویان خواست از فزصت تعامل با بنیاد نخبگان در راستای ارتقای علمی استان و کشور بهره‌مند شوند.
 
 بر پایه این گزارش، معرفی طرح‌های بنیاد ملی نخبگان از جمله شهید بابایی و شهید احمدی روشن نیز انجام شد و شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان پرداختند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi