پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:17:45 - شنبه 21 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهمترین رکن در زمینه حجاب , توجه به خانواده است
جامعه هم نیاز به کار کوتاه مدت دارد و در کنار آن باید کارهای بلند مدت هم انجام شود . کارهای دراز مدت همانند جا انداختن بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است برای برطرف ساختن مشکلات اخلاقی همانطور که اسلام فرموده هیچ راهی بجز امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد .

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفتگو با دانشجوآزاد  در خصوص برنامه های کمیسیون فرهنگی در رابطه حجاب و عفاف چنین گفت:در این زمینه باید کارهای کوتاه مدت انجام بپذیرد و در راستای این کارها برنامه ریزی برای کارهای بلند مدت نیز انجام شود.

وی افزود:برای برطرف کردن این مشکل تنها موظف کردن نیروی انتظامی کافی نیست و در دستگاه های دولتی نیز حجاب اجباری را تنها برای کارکنان میشو د اجرا نمود و برای ارباب رجوع نمیتوان الزامی داشت.طاهری

طاهری گفت:اما برای بحث کارهای کوتاه مدت باید همه دستگاه های دولتی خودشان را موظف بدانند  ضوابط نظام  جمهوری اسلامی را رعایت کنند زیرا حقوق این افراد از این نظام پرداخت میشود در کنار آن برخورد با بدحجابیهای برنامه ریزی شده است , که دستور العنل دارند از ماهواره ها و بصورت سیار افرادی در جامعه قرار گیرند و به ترویج بد حجابی بپردازند , مبارزه با باندهای تولید کننده فساد و بی حجابی از ضروریات محسوب میشود.

سخنگوی کمیسون فرهنکی اشاره کرد:اما در مسائل زیر بنایی نیز توجه به خانواده از ضروریات است زمانیکه که مشاهده میشود که مادر خانواده با حجاب است ولی دختر خانواده بی حجاب که این موضوع معرف اینست که این خانواده در زمینه رعایت حجاب دغدغه نداشته است.

در ادامه وی افزود:مسئله بعد توجه به مهدکودکها و آموزش و پرورش و رعایت حجاب بین معلمان مدارس است و همچنین  انجام کارهایی که باید با ضرافت کامل در دانشگاه ها و صدا و سیما انجام پذیرد والبته  مهمترین قسمت ,که در سینماست که باید دراین حوزه به ۲ قسمت توجه شود قسمت اول ساخت فیلمهایی برای ترویج حجاب و بخش دیگر برای برطرف کردن رفتارهای دوگانه بعضی از هنرمندان است که متاسفانه نوع پوشش آنها در فیلم و خارج از محیط کار و مجامع , یکسان نمیباشد که همین موضوع , باعث بوجود آمدن بی اعتمادی در بین افراد جامعه میشود .

طاهری در پایان افزود:اینها تنها گوشه ای از برنامه هاییست کهه میتوان بطور کوتاه مدت اجرا نمود که هر چه سریعتر نتایج آن را در جامعه ببینیم البته در  کار دراز مدت هم باید به مسئله امر به معروف بیشتر توجه داشت تا دیگر شاهد بحث بی حجابی در جامعه نباشیم .

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi