پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:20:46 - سه شنبه 19 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهدی هاشمی جرمی مرتکب نشده است
وکیل مدافع مهدی هاشمی به تشریح علت حضور وکلای مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب پرداخت.

به گزارش “دانشجوآزاد“به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سید وحید ابوالمعالی وکیل مدافع مهدی هاشمی پس از خروج از دادگاه انقلاب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر ارسال شد و ما نیز به مرور زمان لوایحی را به این شعبه ارائه دادیم.

وی افزود: وی با اشاره به اینکه اولین لایحه در مورد رد صلاحیت قاضی دادگاه بود، افزود: ما معتقد بودیم قاضی رسیدگی کننده به این پرونده قرار امتناع از رسیدگی را صادر کند ولی این بحث را قبول نکردند.
ابوالمعالی ادامه داد: امروز نیز لوایحی را برای  تکمیل دفاعیات قبلی خود به دادگاه تجدید نظر ارائه دادیم، زیرا حق هرکسی است که در مرحله تجدید نظر از خود دفاع کند.
وی با تاکید بر اینکه ما قبلا مصرانه خواسته‌ایم که جلسات دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا مردم در جریان امر قرار گیرند، تصریح کرد: متاسفانه این خواسته تا کنون مورد موافقت قاضی دادگاه قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه هیچ برآوردی از زمان صدور رای نداریم، گفت: من اصلا حکم را صحیح نمی‌دانم و معتقدم از لحاظ حقوقی باید رای براعت صادر می‌شد و من اصلا نه به تخفیف راضی هستم و نه آن را قبول دارم، زیرا معتقدم جرمی مرتکب نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازهم برای ارائه لایحه به دادگاه مراجعه خواهید کرد، گفت: بله، ما چند لایحه دیگر نیز باید به دادگاه تجدید نظر ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما منتظر بودیم که دادگاه نسبت به عدم صلاحیت قاضی تصمیم گیری کند که این اتفاق تا کنون نیفتاده، اظهار کرد: حکم دادگاه تجدید نظر قطعی است، ولی طرق فوق العاده اعتراض به رای که برای همه وجود دارد، برای موکل من نیز وجود خواهد داشت.
ابوالمعالی با اشاره به اینکه ما بیشتر دفاعیات را انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: از جهاتی قانون جدید آئین دادرسی کیفری می‌تواند بر روند پیگیری پرونده مهدی هاشمی تاثیر داشته باشد ولی تصور نمی‌کنم که آن را اعمال کنند.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi