پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:43:08 - دوشنبه 18 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
منعی برای ایجاد دانشگاه تک جنسیتی و جود ندارد
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اگر شاخص‌ها و استانداردها توسط یک مجموعه که می خواهد تک جنسیتی تاسیس شود تامین شود منعی برای تشکیل آن وجود ندارد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از مهر؛دکتر مجتبی شریعتی نیاسری در خصوص راه اندازی دانشگاه تک جنسیتی گفت: در حال حاضر تعدادی دانشگاه تک جنسیتی در برخی از شهرهای کشور مانند تهران و مشهد داریم که درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تهران نیز اخیرا دانشگاه الزهرا(س) چند شعبه را در شهرستان ها ایجاد کرده که از آن استقبال نیز شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد : مشکل خاصی دراین زمینه وجود ندارد اگر شاخص‌های گسترش را اخذ کنند، منعی بر سر راه این دانشگاه‌ها وجود ندارد، می توانند مجوز دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: بحث ما، بحث شاخص‌ها  و استانداردها است اگر شاخص‌ها و استانداردها توسط یک مجموعه که می خواهد تک جنسیتی تأسیس شود، تامین شود منعی برای تشکیل آن وجود ندارد.

نیاسری در خصوص تعداد دانشگاه‌ها و مراکز تک جنسیتی گفت: تعداد دانشگاه ها و مرکز آموزشی تک جنسیتی زیاد نیست چند مورد در بخش غیرانتفاعی‌ها فعال بوده و در بخش دولتی نیز تعداد آنها محدود است.

وی افزود: برخی از دانشگاه‌های دولتی نیز مانند کاشان براساس سیاست های گذشته یک پردیس مستقل را به صورت تک جنسیتی ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi