پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:57:13 - یکشنبه 23 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
منظومه فکری رهبری در شهرک سدید پیاده شد
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: شهرک صنعتی سدید توانسته، منظومه فکری رهبر انقلاب را اجرایی کند و یک الگوی خوب که باید مدل‌سازی برای تعمیم آن به دیگر استان‌ها شروع شود.

سردار محمدرضا حسنی آهنگر صبح امروز از شهرک صنعتی مردمی سدید استان کرمان بازید کرد 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)  درانتهای بازدید از این واحد تولیدی ضمن ابراز خرسندی از چنین موفقیت‌هائی که تنها به دست مردم رقم خورده‌ است،  گفت: حضور بچه‌های مسجد امام حسین(ع) دراین عرصه  که به دنبال مردمی‌سازی اقتصاد بودند، نشان داد که «فعل خواستن را به صورت عملی تعریف کرده‌اند».

وی ادامه داد: جوانان مسجدی بنیانگذار حرکتی که  با اصول و مبانی دقیق، مبتنی بر تعاریف اسلامی که برگرفته از منظومه فکری مقام معظم رهبری بوده است،  شده‌اند که و خیلی کار جدید و نوئی بوده است.

سردار حسنی اذعان کرد: کاری که در شهرک صنعتی سدید صورت گرفته، عملکردی عملی و علمی است که ما در دیگر شهرک‌های صنعتی مشابه آن را ندیده‌ایم و این جوانان مستعد گام اول را بسیار زیبا و اصولی برداشته‌اند، ضمن اینکه الگوها و نمونه‌های خوبی را هم ایجاد کرده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین‌(ع) ادامه داد: این جوانان با فکر و اندیشه سعی کرده‌اند،  نظام مسائلی را که در کشور برای رفع نیاز مردم و جامعه است را توسط افرادی رفع کنند که توان سرمایه‌گذاری در نظام حل‌المسائل را دارند، و به نظر می‌آید که یک الگوی بسیار خوب را از جریان حلقه‌های میانی دراین حوزه شکل داده‌اند که برای رسیدن به اهداف عالیه‌ای که حضرت آقا تأکید کرده است، هنوز خیلی فاصله دارد اما امیدواریم راهی که شروع کرده‌اند را به هدف اصلی ختم کنند.

وی افزود: دستاوردهای شهرک صنعتی سدید که مردم پایه است و توسط جوانان انقلابی بنا نهاده شده و بسیار خوب و قابل ستایش است، ما امیدواریم که بتوانند در استانی که شرکت‌های صنعتی و بزرگ حضور دارند، چهار مؤلفه اصلی صنایع، دانشگاه‌ها، نهادهای پولی بانکی و مسئولان را کنار هم قرار بدهند.

سردار حسنی عنوان کرد: به این گونه باید عمل کرد که دانشگاه‌ها نخبگان جامعه را پرورش می‌دهند بعد  در این شهرک‌های مردم پایه به کارگیری می‌شوند، پس  دانش و صنعت در کنار هم رشد اقتصادی و صنایع خلاق را شکل می‌دهند و از ظرفیت مالی مردم که می تواند به صورت سهام شراکتی و تولیدی باشدف استفاده شود تا که مردم به صورت مستقیم در تولید و اقتصاد حاضر شوند.

رئیس دانشگاه جامع امام حسن‌(ع) با بیان اینکه اگر مجموعه سدید به شکلی که توضیح داده شد بتواند، تکمیل شود بی‌شک سفره مردم ثمره کار آنها را شکل می‌دهد، گفت: اقتصادی را شاهد خواهیم بود که مطالبی حضرت آقا در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و کارایی آن بیان می‌کند را عزیزان ما در شهرک صنعتی سدید محقق کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی سدید توانسته است منظومه فکری رهبر انقلاب  و امام امت اسلامی را در یک چارت کلی دیده و اجرایی کند و یک الگوی خوب را از حلقه‌های میانی ایجاد نماید که باید با مدل‌سازی این الگو را به استان‌های دیگر هم تعمیم دهیم.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi