پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:42:54 - یکشنبه 26 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ممنوعیت داشتن موی دم اسبی برای مردان در دانشگاه لیبرتی آمریکا/ پوشیدن لباس جین در دانشگاه ممنوع است
در مقررات مربوط به پوشش دانشگاه لیبرتی آمریکا آمده است: پیراهن، دامن، بلوز و شلوار نباید از جنس لی به هر رنگی باشد.

دانشجو آزاد؛ در پژوهشی که در میان ۱۵۰ دانشگاه در کشورهای مختلف دنیا انجام شده مشخص شد که اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها دارای ضوابط نوع ویژه پوشش متناسب با محیط آموزش هستند. نکته مهم این است که در محیط آموزشی هر جای جهان می‌توانیم موارد مشترکی را جستجو کنیم و آن کیفیت پوشش حرفه‌ای مناسب با محیط آموزشی و وجود دستورالعمل متناسب با آن می‌باشد. در این گزارش نگاهی داریم به ضوابط پوشش در دانشگاه لایبرتی آمریکا.


در مقررات مربوط به پوشش دانشگاه لیبرتی آمریکا آمده است:


دانشگاه لیبرتی دانشجویانی را با شیوه‌های مختلف زندگی و برای اهداف متفاوت تربیت می‌کند که عمده‌ترین آن تعلیم این افراد به عنوان «قهرمانان خدمت‌گزار عیسی مسیح» است. برای نیل به این هدف و برای داشتن منش و رفتاری عیسی‌گونه، دانشگاه معیارهایی برای پوشش در محیط دانشگاهی مشخص و وضع نموده است. در این راستا پاکیزگی آراستگی تناسب و فروتنی به عنوان عوامل تعیین‌کننده از اهمیت برخوردارند. از دانشجویان انتظار می‌رود در همه حال عفت را در پوشش خود مراعات نمایند.


معیار پوشش برای مردان:


شیوه‌های متفاوت پوشش و آرایش مو که مرتبط با فرهنگ‌های متضاد هستند (بدان گونه که توسط کمیته پوششی مشخص می‌شود) قابل پذیرش نمی‌باشد. موها باید به گونه‌ای کوتاه شوند که روی گوش‌ها، یقه و ابروان را در هر وضعیتی نپوشاند. آرایش موی دم اسبی برای مردان غیر قابل قبول است. ریش‌ها باید به طور مرتب کوتاه شده باشند. استفاده از گوشواره‌های معمولی و گیره‌ای و همچنین سوراخ کردن بدن در بیرون و درون دانشگاه مجاز نمی‌باشند.


پوشش در کلاس: شلوار مرتب پیراهن یقه‌دار پیراهن مخصوص گلف یا چوگان، پیراهن یقه اسکی به شرطی که یقه آن به داخل برده شود و لباس‌های دارای علائم و نوشته های معقول قابل قبول است ولی نشانه و نوشته آن نباید زیاد بزرگ باشد. پوشیدن جوراب الزامی است ولی بر سر گذاشتن کلاه در طی کلاس‌ها و جلسات مجاز نیست.


در اول جلسات و هنگام تردد در ساختمان‌های اداری دانشگاه و کلیسا و حضور در کلاس‌ رعایت مقررات پوشش الزامی است.


لباس غیررسمی: پوشیدن شلوارهای مناسب و مرتب لباس‌های لی استفاده از پیراهن، بادگیر، کفش و صندل در طول انجام مراسم کلیسا مجاز است. (شلوارک و پیراهن رکابی مجاز نیست).


در ساختمان دانشگاه و بخش اداری آن در طی انجام مراسم کلیسا هنگام حضور در کافه تریا و بعد از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر پوشیدن لباس‌های غیررسمی مجاز است.


لباس‌های ورزشی: پوشیدن زیرپیراهن عرق‌گیر، تی‌شرت، پیراهن رکابی، شلوارک مناسب و کفش‌های ورزشی مجاز می‌باشد. این نوع پوشش در سالن دیوید کلاس‌های (PE)، مناسبت‌هایی نظیر مسابقات و تفریحات هنگام پیاده‌روی، مسابقات ورزشی، کنسرت‌ها و ورزش‌های قابل انجام در فضای مسقف مجاز می‌باشند.


پوشیدن لباس شنا منحصرا در محوطه استخر مجاز می‌باشد. دانشجویان در هنگام آمد و رفت به استخر باید پوشش مناسبی بر تن داشته باشند (آن گونه که توسط دانشگاه ابلاغ شده است) ضروری است مردان از لباس‌هایی استفاده کنند که خیلی کوتاه و تنگ نباشد.


معیار و مقررات پوشش ویژه زنان:


شیوه‌ها و پوشش آرایش مو که به فرهنگ‌های مختلف دنیا مرتبط می‌باشند قابل پذیرش نیست.


اندازه پیراهن و دامن نباید بالای زانو باشد. (چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده) چاک دامن‌ها نیز باید مناسب بوده و چاک‌های باز آن زیر زانو باشد. اندازه دامن‌هایی که چاک بسته دارند نیز نباید کوتاه‌تر از دو اینچ (۵ سانتی‌متر) بالای زانو باشد. هرگونه پوشش تنگ، پشت باز، توری یا یقه باز که سینه را نمایان سازد مخالف عفت تلقی شده و غیرقابل قبول است. ایجاد سوراخ و آویختن اشیاء به بدن مجاز نیست. استفاده از گوشواره‌های معمولی و گیره‌ای، تنها در گوش مجاز می‌باشد.


آموزش و اجرای مقررات پوششی به عهده روسای دانشکده‌ها و مسئولین ذیربط می‌باشد و هرگونه پرسشی در مورد معیار پوشش برای زنان را می‌توانید با رئیس دفتر امور زنان دانشگاه در میان بگذارید؛ نظر وی در این موارد نهایی و قاطع خواهد بود.


پوشش در کلاس: پیراهن، دامن، بلوز و شلوار نباید از جنس لی به هر رنگی باشد. شلوارهای کوتاه و کاپری پوشیدن شلوارک و عرق‌گیر مجاز نیست. هر گونه نوشته‌ای بر روی لباس‌ها به استثنا نوشته‌‌های سوزن‌دوزی شده ممنوع است. استفاده از کفش‌های راحتی و ورزشی مانعی ندارد. (صندل‌های راحتی از هر مدل که باشد، مجاز نیست).


این پوشش در کلاس‌ها گردهمایی‌ها و جلسات ساختمان دانشگاه ساختمان اداری آن و در طی مراسم کلیسا الزامی است.


لباس ورزشی: لباس‌های ورزشی شامل عرق‌گیر، تی‌شرت و شلوارک مناسب که تا وسط ران را بپوشاند بلامانع است. استفاده از کفش‌های ورزشی در سالن دیوید، در زمان انجام ورزش‌های قابل انجام در فضای بسته، کلاس‌های پی‌ایی، در مناسبت‌هایی نظیر مسابقات تفریحات و در هنگام پیاده‌روی مجاز می‌باشد.


استفاده از لباس شنا منحصرا در محوطه استخر مجاز است. دانشجویان در هنگام آمد و شد به استخر باید طبق ابلاغیه دانشگاه لباس مناسبی بر تن داشته باشند. لباس‌های بدن‌نما، توری، یقه‌باز و بلوزهای پشت باز مجاز نمی‌باشند.


لباس رسمی: از دانشجویان انتظار می رود در مناسبت‌های رسمی نظیر ضیافت‌های دانشجویان تازه وارد یا ارشد و مراسم اعطای جوایز و سایر مراسم رسمی لباس مناسب و عفیف بر تن داشته باشند. لباس‌های تنگ پشت باز یا یقه باز نامناسب و غیر قابل قبول می‌باشند. پیله باز دامن باید تا زیر زانو باشد. پیراهن‌های بندی یا بدون بند به شرط رعایت موارد فوق در این مناسبت‌ها مجاز شمرده می‌شوند.


هر گونه پرسشی در مورد پوشش مناسب و نامناسب باید با رئیس دفتر امور زنان دانشگاه در میان نهاده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi